shibby Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 okei, hva den gjør sier seg selv. men hvorfor kan man lade mer uten rådebank osv med tenningsforskyver? noen som har link til nettbutikker med dette? håper noen forklarer litt her:)
e30 tic Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 okei, hva den gjør sier seg selv.men hvorfor kan man lade mer uten rådebank osv med tenningsforskyver? noen som har link til nettbutikker med dette? håper noen forklarer litt her:) http://www.gikturbo.no/shop/pDetail.asp?id=15 kan prøve å forklare litt har du Rådebank har du andre seriøse problemer enn Tenningsbank.. til mer ladetrykk du gir motoren, desto høyere sylindertrykk får du, dette resulterer i at bensinen tenner for tidlig(detonasjon),(bensinen har allerede eksplodert mens stempelet er på vei opp) og da blåser du topp pakning osv osv.. dette motvirker jo forsinkeren og du kan lade mer...
shibby Posted January 11, 2007 Author Posted January 11, 2007 okei, hva den gjør sier seg selv.men hvorfor kan man lade mer uten rådebank osv med tenningsforskyver? noen som har link til nettbutikker med dette? håper noen forklarer litt her:) http://www.gikturbo.no/shop/pDetail.asp?id=15 kan prøve å forklare litt har du Rådebank har du andre seriøse problemer enn Tenningsbank.. til mer ladetrykk du gir motoren, desto høyere sylindertrykk får du, dette resulterer i at bensinen tenner for tidlig(detonasjon),(bensinen har allerede eksplodert mens stempelet er på vei opp) og da blåser du topp pakning osv osv.. dette motvirker jo forsinkeren og du kan lade mer... takk for bra svar:) er det noen "tall" man kan forholde seg til, i o m at man senker tenninga..?
e30 tic Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 du må nok søke litt rundt om....lambda verdier feks..da har du en pekepinn.. mer bensin forhindrer jo bank, mindre trykk og lavere komp,,så er det å få alt til å fungere optimalt da og dfiftsikkert å dra ut mest mulig hk:) ta det eg nevner med en klype salt! er på prøv og feil stadiet selv
shibby Posted January 11, 2007 Author Posted January 11, 2007 kom også gjerne med egne erfaringer ved tenning på m20-turbo=)
e30 tic Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 kom også gjerne med egne erfaringer ved tenning på m20-turbo=) tro meg eg har lest og fundert en del om dette...virker som de som får det til å fungere kjører og er happy...å holder kjeft om hvilke innstillinger de har...!!eller har skikkelig sprut mappet på rulle. eg prøver meg frem har blåst en pakning ja funker helt perfekt nå.. men trykket skal opp! så får vi se
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now