Gå til innhold

Stakkars gutt

Aracna
 Share

Anbefalte innlegg

hmmm... nesten så vi her inne skulle ha samlet inn en slant til han wheelman hvis ikke saken ordner seg! En hundrings pr.snute kan vi vel ofre for en bimmervenn?! ;)

bare et forslag....

hadde lett ofra en hundrings for den stakkaren der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

enig der, de har jo visst om alt av anlegg og datasystem i bilen, så er nok noen som er inne her og kikker.. og som har fulgt med på prosjektet hans på disse sidene.. er i utgangspunktet ikke lurt å legge ut prosjekttråd siden det er lett å finne ut hvor folk holder til osv.. og purken bruker heller tid på å følge etter folk (de klarte faktisk å følge etter en kompis av meg som kjører taxi, mens han hadde folk i bilen, helt uten grunn. utrolig!) enn å finne ut av tyveri og hærverk, de kunne i det minste sjekka ut litt før de henlegger saken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt meningstløst... Hvem hadde klart å gjort sånn med en slik bil! :?: Så det på tv isted,må ærlig innrømme at jeg syntes utrolig synd på han. Kan Noen starte en kronerulling for han så si ifra.... Offrer gjerne noen kr jeg. event. lotteri. Kan sikkert skaffe noen sponsor gaver. Beklager så mye til eieren og kan offre deg en god klem :moroklem: selv om det ikke hjelper på tapt ditt Mvh Muska

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å ta lappen fra noen som sladda på parkeringsplassen ved tryvann har de tid til:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178188

For å være veldig bokstavlig får den som slenger litt med rompa på en parkeringsplass mer oppmerksomhet enn de som bryter seg inn i en låst garasje tre ganger etter hverandre å stikker av med bildeler for 100.000kr (for ikke snakke om alt arbeidet som er lagt i bilen).

Dette er et tragisk eksempel på feilprioritering.

Det er nok sant at det er forsjell på etterforsker og politimann i gata, men da er vel dette et eksempel på at det er behov for flere etterforskere?

Mulig jeg er innhabil her, men jeg syns at litt sladding er uskyldig i forhold til å ramponere en bil som er påkostet 100.000kr.

Hadde noen derimot tagget ned huset til politimesteren i oslo skal jeg garantere at det hadde kommet på førsteside i både dagbaldet og vg, og etterforskning hadde vært en selgfølge. Til sammenlignign koster det vel ikke mer enn et par tusen kroner å få en polakk til å male huset på nytt!

Kondolerer, var en fet bil det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vi har et budsjett som vi må holde oss til, og da blir denne typen hverdagskriminalitet ofte nedprioritert, sier politietterforsker Arild Sørensen ved Agder Politidistrikt.

Så det er fritt fram for tyver der da ? De gidder jo ikke stoppe å stjele når det er "fritt fram". Ille at folk faktisk klarer å gjør sånt!

Veldig synd med bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, morsomt at du uttaler deg om noe du overhodet ikke vet noe om. For min del virker det som om du har null kjennskap til politiet og hva de driver med. Det virker som om du vet nøyaktig hva politiet driver med, har du erfaring? Politiet får desverre alt for lite midler og må prioritere det viktigste.. Det er for meg sjokkerende at du tar alle politimenn under en kam.

Nei, eg har nok ikkje den kunnskapen om politiet som mange av dere andre her inne. Mange her inne har nok MYKJE lengre fartstid enn meg når det gjelder bilkjøyring.

MEN for å "forsvare" uttalelsen min litt, dei to åra eg har hatt lappen har eg vorte stoppa 6 eller 7 gonger + at eg har hatt ein lengre brev/tlf veksleing med ATK i Bergen.

3/4, av dei gongene eg har vorte stoppa var det berre vangleg kontroll - førerkort, vognkort, belte, promille.

Eine gongen stoppa dei meg når eg gjekk i Høyanger på skule der og sku sjå varseltrekanten :roll: - heilt klart undersøkte om eg hadde narko i bilen eller noko anna eg ikkje ville visa til dei. Grunnen var enkelt og greit at ein kompis av meg har vore på kjøyret før, men har ikkje rørt det sia han var 17 (han er no 25) og han var ikkje med ein gong. Litt irriterende tidleg om morningen når du skal på skulen.

Neste gong var her i heimbygda mi, da politiet følgte etter meg fra Vik - Vangsnes (ca 11 km) for å sjå om eg gjorde noko ulovleg. Følgte faktisk med heilt heim til eg parkerte bilen i garasjen. Greit nok eg kan gi litt meir enn det det står på skiltet, men faen heller!

Den siste, for ikkje mange mnd sia, vart eg stoppa i teknisk kontroll på Voss når eg var på veg fra Bergen - Vangsnes. Men det merkeleg med denne kontrollen var at mens eg sto der stoppa dei 3 BMW-er og kun ein Toyota (eller noko japansk noko). Så eg spurte no om det var teknisk kontroll dei hadde eller kontroll av BMW-er. Han vart passe forbanna for å seie det mildt :P

Mitt mest irriterende møte med purken, og uten tvil det der dei har brukt mest resurser, var når ein kompis av meg vart tatt i ATK i Bergen. Eg fekk "kravet" og beskjed om å skrive under. Eg ringte sef og sa det ikkje var meg og forklare situasjonen. Det var liksom heilt greit og ikkje noko problem.

Ei veka seinare mottok eg eit nytt brev med ein "purring". Så eg reiste ned og snakka med dei og han som hadde kjøyrt skreiv under på papirene om at det var han osv.

Greit nok, no er sikkert dette ute av verden, men trur du ikkje dei late papirflyttende idiotene klarte å rote det til igjen?! Då fekk eg OG kompisen min bot og beskjed om å betale så og så fort. Når eg då ringte inn fekk eg beskjed om at dei ikkje hadde fått nokon beskjed. Men til slutt fant han ut av det og fiksa det sånn at eg "slapp" bota.

Og eg veit at kona di jobbar med dette T.A.S, så ho kan nok bekrefte det, vist ho har oversikten over Bergen også.

Ein anna morsom ting er at når eg vart stoppa på Voss i den tekniske kontrollen fekk eg beskjed om at: "Ja, du har jo to prikker på lappen også!"

Har endeleg fått fjerna dei, men faen for ei resurs sløsing av politiet. Greit nok, dei har eit trangt budsjett, men dei gjere det ikkje noko betre!

Ja, eg like ikkje politi! Aldri likt dei! Mange av dei er nokre "korupte" jevlar, sånn som f.eks at sønnene, og vennene til sønnene sleppe unna med alt.

Har btw ei vennine som er politi, og ho har sagt det at det er mykje kaffe drikking og dautid når dei er på jobb, men at når dei først skal gjere noko "stort" har dei ikkje penger til det. Og dette er på ein større plass. Så dei har nok litt trangt budsjett, men er ikkje så gale som dei sjølv skal ha det til :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet kan dra til HELVETE! Dei har midler til det men dei er meir opptatt av å ta kvarandre i reva på dassen, at dei ikkje klare å fungere uten ein omgang kuk kvar halvtime!

Må seie at eg er byrja å bli mektig lei av prioriteringane til politiet! Skal faen meg begynne å robbe biler eg også! Du går jo fri samma faen kor mykje bevis dei har mot deg!

Kondulerer så mykje wheelman! Vist du finne ut kem som har gjort det, skyt først, spørr etterpå!

Saklig innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... nesten så vi her inne skulle ha samlet inn en slant til han wheelman hvis ikke saken ordner seg! En hundrings pr.snute kan vi vel ofre for en bimmervenn?! ;)

bare et forslag....

Er med på den :D Kan ikke noen opprette en konto eller noe, så kan alle gi fra 100 og oppover, dette var en kjempe ide.

Håper flere melder intresse for dette, egentelig skulle man ha starta en egen tråd om dette og satt den under prioritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...