Hr.smith Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Etter jeg har kjørt med bilen i ca 10 min begynner det å komme knekke/klonke lyder fra hjulet. Kommer høyere og høyere lyder ettersom jeg gir på. Forsvinner helt når jeg trykker inn clutchen. Kan det forhåpentligvis være lite olje på bakakselen, eller er drivakselen gåen/knekt? Kommer bare fra venstre hjul sett bakfra. Hvor lenge kan jeg kjøre sånn før det er farlig? TAkker for alle svar! Hjeeelp!
336mik Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Vet det høres dumt ut,men sitter hjulet ordentlig fast?
Hr.smith Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Skrevet Januar 13, 2007 Jeg har ikke sjekket det annet enn å rive røske og sparke i det. Ser ut til å sitte bom fast. Merker heller ikke noe til noen vibrasjoner eller risting når jeg kjører!
Arimanni Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Synest det høyrest merkeleg ut at du ikkje høyrer noko meir når du trykker inn clutchen. Sikker på at det ikkje ligge lengre framme i systemet?
Hr.smith Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Skrevet Januar 13, 2007 Er ganske sikker på at det kommer bak ja, hørte det kom fra hjulet bak når jeg sto utenfor og en kammerat kjørte bilen! Mener du det kunne vært noe med girkassa?
Arimanni Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Synest det høyrest merkeleg ut. Men prøv å hiv den opp og roter dekket på venstre side, og høyr etter lyder. Vist det berre er lyder derfra og ikkje høgre, så kan det jo vere hjullageret.. Berre ein liten tanke..
Hr.smith Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Skrevet Januar 13, 2007 ok ska prøve på¨det, noen andre forslag?
esben86 Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 kan jo være at drivknuten på venstre side er gåen da
Mpower20 Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Høres mistenkelig ut som drivknute ja, indre eller yttre.
Hr.smith Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 ok takk for raske svar fra dere alle Åssen kan jeg skjekke om det er drivknute da? Noen som har et bilde av hvor det sitter? Var ute å kjørte litt nettopp, ingen lyder før etter ca 10min kjøring så var det igang
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Girolje er tynnere når den enn varm, enn kald, og siden lyden kommer når du har kjørt en stund og den blir borte når du trår inn clutchen, hadde jeg sjekka girolje nivået fortløpende! Høres ut som drivknute, men den ville også laget lyd før det var gått ti min
Hr.smith Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 ja girolje har slått også slått meg. Hvor fyller jeg på den? Men kan det ikke være tomt for olje i bakaskelen da?
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 ja girolje har slått også slått meg. Hvor fyller jeg på den? Men kan det ikke være tomt for olje i bakaskelen da? Da ville ikke lyden vært borte når du tro inn clutchen. Med mindre lyden kun er der under pådrag, slik at du belaster bakakselen. Girolje fyller du på venstre siden av kassa. Det skal renne ut når du skrur ut pluggen, evnt. ligge olje rett innenfor dersom du stikker fingeren din inn der.
Hr.smith Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 ok takk! Men hvis det hadde vært girolja, ville ikke det var vanskelig å sette bilen i gir og sånn da? Giringa går som en drøm hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå