williwo Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 tenkt å sette motor fra en 88 mod e28 528i inn i en 89mod e30! e28 er automat og ikke så interesant å ha det så jeg lurer på hva slags kasse jeg skal bruke for å få riktig utveksling! håper noen kan hjelpe meg med dette!
Mpower20 Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Det er nok en del kasser som kan passe på motoren. Men problemet blir nok neppe å velge riktig utveksling, problemet blir nok å oppdrive en kasse for så å måtte klusse med ledningsnettet til motoren (Autoledningsnett mot Manuell kasse blir krøll), så ville nå anbefalt å fått fatt i et manuell ledningsnett til motoren også i tillegg. Hiv i motoren med automatkassa du, drar nok godt nok i en E30 uansett
joris Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 528 motoren er en m30 motor, og da større enn m20 motorene som ble levert i e30. Jeg ville heller ha 1 Satt in en 325 motor. Noe som er mye enklere siden den ble levert orginalt i den bilen. 2 Om du først skal gjøre all jobben med å få inn en m30 motor ville jeg heller gått for en 3,5liter..
williwo Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 ok...har mere planer for motoren enn bare å bytte! turbo og rundt 300-350hk er planen da! så jeg trenger ei kasse som tåler litt juling! har allerede fått tak i ledningsnettet til manuell kasse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå