jensemann23 Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Har nå fikset bensinlekkasjen på bakerste slange på fuelrailen, jeg har renset tomgangsventilen med startgass, sveiset sprekk i fremre eksosanlegg. Men fremdeles har jeg en tomgang som jager litt. Den jager mellom 600 og 900 ca, men bare når motoren er skikkelig varm. Det hender også at rett etter start av varm motor så kommer tomgangen opp i 2000 og går gradvis ned til normal etter 20 sekunder for så å begynne å jage mellom 600 og 900 igjen.. Er dette typisk lambdasonde?
jensemann23 Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Skrevet Januar 16, 2007 Tomgangen øker faktisk når jeg drar ut kontakten på tomgangsventilen... Er det et tegn på noe?
E36Cab1 Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Sjekk slanger etter sprekker osv,hadde et lignende problem med min m43 motor,da var det falskluft pga sprekk i slange til sleideventil og lmm.
jensemann23 Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Skrevet Januar 16, 2007 Har sjekket de fleste slanger o.l, men kan jo prøve å gå over med startgass... Har merket at gangn endrer seg når jeg tar av oljepåfyllingslokket også! Mulig at pakningen der lekker...
E36Cab1 Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Har sjekket de fleste slanger o.l, men kan jo prøve å gå over med startgass... Har merket at gangn endrer seg når jeg tar av oljepåfyllingslokket også! Mulig at pakningen der lekker... Hæ? Det må da være en tilfeldighet,unntatt viss du har sprekker gjennom heile toppen i størrelse Grand Canyon
jensemann23 Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Skrevet Januar 16, 2007 kan det ikke ha noe med vacuum eller overtykk å gjør da? Er ikke noe som tilsier sprekker i toppen..
jensemann23 Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Skrevet Januar 16, 2007 eller så er er det bare lyden som endrer seg... kan være jeg som er overfølsom for rare lyder:p
Rogern Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Har sjekket de fleste slanger o.l, men kan jo prøve å gå over med startgass... Har merket at gangn endrer seg når jeg tar av oljepåfyllingslokket også! Mulig at pakningen der lekker... Hæ? Det må da være en tilfeldighet,unntatt viss du har sprekker gjennom heile toppen i størrelse Grand Canyon på en 732 jeg bare har motoren av nå gikk så lavt at den kveltes og stoppet når jeg tok av toppa...
Mr_Sunde Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Min M40B18 dør nesten når jeg tar av oljelokket. Tror dette er ganske normalt. Vil tippe at det er lambda, tomgangsmotor eller LMM som er problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå