Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla! Noen som kan hjelpe meg litt med noen tips til fjærbytte på e36 320? Finner ikke noe her inne, og ikke på bimmerdiy.com heller. Er ikke heeelt blank, men bare lurer litt på den saken på toppen av demperen bla. Hvordan får man av denne, og hva må skrues av foran, bare de tre skruene i toppen eller de nede på bærearma også? Bak har jeg sett litt og der må det jo gå an å bare jekke opp klemme fjæra å sette inn en ny? Trenger jeg å kjøpe noe annet enn fjærene, noe pakninger etc..?

Håper noen gidder å hjelpe meg litt 8) ?

Skrevet

Bak trenger du ikke å gjøre annet enn å løsne nedre feste på støtdemper, press ned nedre bærearm og løfte ut fjæren. Dette går fint for hånd..

Foran er det 3*13mm skruer i toppen en tverrbolt i navet (18mm) og 2*18mm bolter som går inn i navet i bakkant Du må også løsne bremseslangen og ledning til slitasjeindikator og abs..

Deretter er det bare å ta ut fjærbeinet. klemme sammen fjæren og løsne bolten i topp. Denne er greiest å ta med muttertrekker, selv om mange anbefaler noe annet..

Samtidig som du bytter fjærer/dempere kan det være greit å bytte gummiringen som fjæren ligger i mot fjærbein. og evt støtdempertopp samt støvhette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...