Gå til innhold

Nå koker det over for meg snart! Brekket(?) er fuc*** HJELP

zHk
 Share

Anbefalte innlegg

Nå koker det over for meg snart! Brekket(?) er fuc*** HJELP

Kjørte fra en kamerat istad (etter og ha kjørt hjem fra jobb osv) så skulle jeg ta igang, så gikk det fint, kjørte litt bortover, så begynte det og pipe som f*** så stopper jeg for og sjekke hva som kommer innpå, så ser jeg ikke noe.. men så skal jeg kjøre videre, men da står bilen BOM stille.. den låser på venstre bakhjul, og brekket er hardt og dra opp (det har ikke funka før)... hva har skjedd? Brekket? bremseklosser? eller hva er det?

Vel, poenget er: Jeg kan rygge, men jeg kan ikke kjøre forover? :x

Takket for ALLE svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med E34en min. Etter at den sto parkert en uke (med parkbremsen av) sto bilen fast når jeg skulle ut å kjøre. Belegget på parkbremseskoene hadde rustet fast/av og kilte seg inni bremseskiven.

Du må nok investere i et sett med nye bremsesko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-kanskje også ny bremsewire (har slitt med det samme på min E36 et par ganger inntil en gluping på et BMW verksted nevnte i en bisetning at bilen alltid må parkeres med brekket på. Noe jeg nesten aldri hadde gjort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt fra flere mekanikere at man skal unngå og bruke brekk generelt hvis bilen skal stå, fordi at de kan frysefast(på vinteren) eller ruste? men det er kanskje anerledes på bmw da eller?

aner ikke jeg bare hører på fagfolka;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt fra flere mekanikere at man skal unngå og bruke brekk generelt hvis bilen skal stå, fordi at de kan frysefast(på vinteren) eller ruste? men det er kanskje anerledes på bmw da eller?

Det kan være greit å parkere uten å dra til håndbremsen i enkelte tilfeller vinterstid men det beste er nok å bruke det så mye som mulig, til og med dra litt i det under kjøring for å unngå at det setter seg fast eller ruster.

Noen her som har byttet bremseklossene på brekket i E34 før? Jeg skal bytte mine nå, men vet ikke helt hvordan jeg gjør det. Har kjøpt klossene, men ikke nye fjærer. Går vel fint ann å bruke opp de gamle?

Jeg byttet nettopp mine og monterings-settet var i dårlig forfatning så det er absolutt å anbefale et nytt. Det finnes flere gode DIY på denne jobben på nettet så det kan være lurt å søke litt etter en slik hvis du er i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var dette fattern sa til meg også.. får håpe på at det er feilen.. skulle ut og skru etter skolen i dag, men nå snør det som pokker.. og bilen står utendørs :( takker for svar forresten.. er det noen som vet ca pris på dette osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skiftet skiver klosser og håndbrekkbånd i sommer på min. tror de orginale båndene har en liten svakhet med liminga av bremsebelegget. er ingen problem å skifte dette. skru løs calipperen og festebraketten som holder den. slakk håndbrekk-kablene helt skru løs den lille umbrako skruen på skiva å dra av skivene på begge sidene for da er det lettere å se hvor ting skal. monter nytt og sett i sammen. er litt triksing for å justere opp håndbrekket etterpå. man trenger et lite flatt skrujern og en lommelykt for å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...