thraks Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 Regner med og måtte skifte glødeplugger da bilen har vanskelig for og starte. Må gløde og "kjinne" 5-6 ganger.Dette er en 525tds `97 mod. Lurer på om jeg stiller riktig diagnose,eller er det noen som har andre tips om hva dette måtte være. Hvor vanskelig er det og bytte plugger.Trengs det spesialverktyg? Hvor kjøper man billigste glødeplugger. GS har til 168,-stk. Håper på svar:)
Rogern Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 hadde en 324td en gang å den ble som du forklarer. da kjøpte jeg nye glødeplugger på biltema til ca 50 kr stk,men problemet forsvant ikke da jeg byttet di. viste seg å være batteriet som var for dårlig. hørte ingen forskjell på farten på kjiminga så var vell bare for lite ampere når batteriet var så kaldt.. men gjorde d sikkert ikke no værre ved å bytte dem mener langkopp og skralle var d eneste jeg trengte..
Stian333 Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 Er vel lettest å ta av innsuget får å skifte glødepluggene. Hadde dette problemet på en e36 318tds, byttet også pluggene og det ble ikke noe bedre av det. Er vel sensorer og reelere, pumper som må byttes.
Tore Diesel Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 Jeg hadde hvertfall starta med å sjekke glødepluggene. Mulig det går an å måle dem på et vis mens de står i, men dette er jeg usikker på. Hvis ikke hadde jeg skrudd dem ut, og satt strøm på dem for å se om de funker, en etter en. Synes det er en grei ende å starte i jeg da.
Ole-Magne Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 bruk amper tang å måle om hvor mange amper pluggene drar... skal dra 20-25A når disse er nye. vis du ikke får noe utslag så gløder de nokk ikke i det hele tatt, da er det no annat.. kan være gløderele, eller at bilen får luft inn på dieselsia så den blir tungstartet... bare å starte å feilsøke
vanos Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Noen som veit kor glødepluggene befinner seg på ein 320DA 2002mod?Bilde???
Ole-Magne Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 har ikke bilder... men du må demontere palst dekselet som sitter over motoren. så må du demontere innsugsmanefoilen, er 1 times jobb ca pluggene sitter i blokka rett under manefoilen
Ole-Magne Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 denne må av først: nr1 på bildet http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=55 så denne: innsugsmanefoilen: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40 så kommer du til toppen: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 vis du ser på det bilde, på høyre side av motoren så er det 4 innsug, dær skal manefoilen sitte... Pluggene sitter i mellom disse... så når manefoilen er av så er de enkle å bytte ut. anbefaler at du bytter ut alle når du først har alt oppe. Du måler selfølgelig spenning først da
vanos Skrevet Januar 25, 2007 Skrevet Januar 25, 2007 TAkk for svar! Var ei DRØY time!!!måtte fjerne ein del ting før eg fekk opp manifolden Fekk noen rare måle resultt på pluggene: 580ohm,180ohm,120ohm og 20ohm. Den på 20 ohm er i hvertfall øydelagt. Tror eg bytter alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå