RFlusund Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Jeg hadde samme problem med min 320. Når bilen begynner å bli gammel, slik som våres biler nå er så morkner pakningen rundt coil og det lekker vann nedi plugg-brønnene. Det skjedde også med meg etter en motorvask. Tok av coilene, brukte ett skrujern å stappa en fille nedi plugg-brønnene for å suge opp vannet. etter det var gjort tok jeg ut pluggene og tørket de av. Satt det sammen igjen, og vips gjekk motoren som en drøm igjen.
Mr_Sunde Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 forresten, hører det er vanlig med problemer med det elektriske på e36? er det sant? de elektriske vnduene og soltaket virker "når det passer dem". Hadde samme problemet på min bil. Da var det et rele som sitter under rattet/rattstammen som hadde en dårlig lodding på printkortet. Denne feilen hadde irritert meg et par år før alt plutselig sluttet å fungere. Tok meg et kvarter å finne releet, åpne det og lodde den dårlige kontakten. Siden har det fungert.
Superbeetle Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Hvis motoren går greit når den er kald, men fusker når den er varm. Så er det helt sikkert en coil eller fler som er gåen evt dårlig kontakt..
BMWentusiasten Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Skrevet Januar 19, 2007 Hvis motoren går greit når den er kald, men fusker når den er varm. Så er det helt sikkert en coil eller fler som er gåen evt dårlig kontakt.. det jeg har trodd hele veien. sa tideligere at en(eller evnt 2-3) kommer seg av og til nå bilen har gått en stund varm og kjørt en del, så tror det heller mer i retningen av at det er dårlig kontakt.
BMWentusiasten Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Skrevet Januar 19, 2007 ja folkens, da har jeg fått bimmeren igjen! problemet var som dere trodde: vann! etter motorvask hadde det lagt seg vann under den enecoilen slik at den sleit med å få tent og noe vann i noen plugger. dette skulle jeg gjort seg
BMWentusiasten Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Skrevet Januar 19, 2007 ja folkens, da har jeg fått bimmeren igjen! problemet var som dere trodde: vann! etter motorvask hadde det lagt seg vann under den enecoilen slik at den sleit med å få tent og noe vann i noen plugger. dette skulle jeg gjort selv uansett så trengte den en 200'km service. den gikk vist bra utenom en bærekule som så farlig slitt ut....
BMWentusiasten Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Skrevet Januar 20, 2007 en "siste" ting er at bilen av og til finner på at blinke med alle blinklysene (nødblink). dette skjer av og til automatisk, men andre ganger kan det oppstå etterat jeg har låst bilen med den fjernstyrte sentrallåsen. tror at den fj.sentr. låsen ble ettermontert ettersom at det er DEFA alarm og fjernlås. alarmen blinker kun med lysene nå alarmen liksom skal gå av. hva kan dette komme av? heldigvis så låser ikke bilen seg opp av seg selv. bare lysene som blinker i hytt og pine... noen med tips her?
Superbeetle Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 Virker lyden i alarmen? Er avogtil at alarmen kan utløse seg hvis det er dårlig kontakt i en bryter. jeg ville sjekket bryteren ved panseret, da denne er litt dårlig skjermet og blir ofte "ødelagt"
BMWentusiasten Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Skrevet Januar 20, 2007 en "siste" ting er at bilen av og til finner på at blinke med alle blinklysene (nødblink). dette skjer av og til automatisk, men andre ganger kan det oppstå etterat jeg har låst bilen med den fjernstyrte sentrallåsen. tror at den fj.sentr. låsen ble ettermontert ettersom at det er DEFA alarm og fjernlås. alarmen blinker kun med lysene nå alarmen liksom skal gå av. hva kan dette komme av? heldigvis så låser ikke bilen seg opp av seg selv. bare lysene som blinker i hytt og pine... noen med tips her?
Sollitoo Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 pakker inn elektroniske/såre pungt med folie jeg...
BMWentusiasten Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Skrevet Januar 20, 2007 pakker inn elektroniske/såre pungt med folie jeg... hvilke punkt? og hva folie?
BMWentusiasten Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Skrevet Januar 21, 2007 Virker lyden i alarmen? Er avogtil at alarmen kan utløse seg hvis det er dårlig kontakt i en bryter. jeg ville sjekket bryteren ved panseret, da denne er litt dårlig skjermet og blir ofte "ødelagt" har sjekket den sensoren der. virker tipp topp...
BMWentusiasten Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Skrevet Januar 22, 2007 bompbomp noen flere som har peil på hva det kan være?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå