tolla Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 Heisann Jeg byttet topp på en BMW 1987 E30 325 uten å merke fordeler-lokket når jeg demonterte skiten... Er det noen her som vet hvordan man setter på f.lokket i forhold til motor, om der er noen merker som viser hvor det skal sitte i forhold til hverandre?... HJELP MEG! HASTER! tolla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... m_Tune.htm Kanskje du finner noe hjelp her. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 Det sitter med 3 skruer og kan bare passe en vei viss det er noen hjelp så skal pluggledningene peke mot høyre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tolla Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2007 Tusen takk for hjelpen... Skal se hva jeg får gjort imorgen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garasjesalg Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 På fordeler lokket er der jo 7 plasser man kan plugge inn. Ser ikke noe merker på lokket om hva som er sylinder 1 ( den nærmest reg reima ) Og så er det coilen da.. Hvor skal alle pluggene? Må ha de riktig slik at de tenner på riktig øyblikk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garasjesalg Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Har tatt ut alle pluggene fra fordeler lokket. Trenger å vite hvor de skal igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garasjesalg Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 BUMP! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 du er en smarting, finn ut ØD på syl 1, og ta av lokket og se hvor rotor peker, denne skal da ha pluggledning til syl 1 på lokket, og følg tenningsrekkefølgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 stemmer som combatkit her sier, men alle vet ikke dette, så kalle han for smarting er litt drøyt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garasjesalg Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 du er en smarting, finn ut ØD på syl 1, og ta av lokket og se hvor rotor peker, denne skal da ha pluggledning til syl 1 på lokket, og følg tenningsrekkefølgen takk for svar, men kommentarer kan du bare spare deg for.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garasjesalg Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 stemmer som combatkit her sier, men alle vet ikke dette, så kalle han for smarting er litt drøyt Nope, dette har jeg ikke vært borti, vanlig prosedyre når man bytter fordeler er å ikke ta ut kablene fra fordelerlokket slik at man ser hvor de skal hen..Dette ble ikke gjort da vi demonterte det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tolla Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2007 du er en smarting, finn ut ØD på syl 1, og ta av lokket og se hvor rotor peker, denne skal da ha pluggledning til syl 1 på lokket, og følg tenningsrekkefølgen takk for svar, men kommentarer kan du bare spare deg for.. Hva betyr ØD????!??!?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tolla Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2007 Er det noen som vet hvilken rekkefølge man setter i pluggene på fordeleren..? Vet at rekkefølgen for tenning er 1-5-3-6-2-4... Er det bare å se på rotoren..? Skulle gjerne vissta hva ØD betydde...:s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 ØD=Øvre Dødpunkt, eller TDC(Top Dead Center) ØD på sylinder 1 er altså når stempelet i sylinder 1 er på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Hvis det er orginalt lokk så står nr på lokket. På toppen av lokket rett ned ved siden av der du skal plugge i ledningene. Hvis ikke må du sette motoren i TDC/ØD og se hvor rotoren treffer på en. Det kan være litt vanskelig å finne stift 1 også,bruk ett multimeter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå