arne-vig Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Noen som vet om du har nødt til og ha kortere dempere når du har -60mm fjærer på. De henger liksom løst på når de er montert på demperen nå. Tenkte og ha dette på det rene før bilen skal til BT en gang.
Sir Hofstad Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 ved senking over 40 mm anbefales dempere tilpasset dette (korte). Var nettopp en annen gutt her inne som opplevde det samme som deg... Anbefaler demperene til COBRA... http://www.gundersensportscar.no
Mr_Sunde Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Du bør absolutt ha kortere demper med så mye senk. Står sikkert i TÜV papirene til fjørene at du må ha kortere dempere også vil jeg tro.
Kai-P. Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Ja, det må du ha, det påvirker kjøreegenskapene også.. Så mye senking vil gjøre at demperne dine "vandrer" feil og punkterer, har gjort dette selv med dårlig resultat. Kjøpte meg justerbare Koni og vips, så ble bilen totalt annerledes å kjøre. Det at fjæra ligger litt løst er fordi den er så kort, det vil ikke endre seg med andre dempere. Så lenge du ikke kan dra fjæra ut av fjærskålen mens hjulene står i friluft så blir det godkjent hos BT.
B.E.E. Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Kan skrive under på at kortere dempere er et must. Selv om en senker bilen 30mm, vil jeg si at kortere dempere er av vesentlig betydning for å få bilen sportslig.
arne-vig Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 Ja, det må du ha, det påvirker kjøreegenskapene også.. Så mye senking vil gjøre at demperne dine "vandrer" feil og punkterer, har gjort dette selv med dårlig resultat. Kjøpte meg justerbare Koni og vips, så ble bilen totalt annerledes å kjøre. Det at fjæra ligger litt løst er fordi den er så kort, det vil ikke endre seg med andre dempere. Så lenge du ikke kan dra fjæra ut av fjærskålen mens hjulene står i friluft så blir det godkjent hos BT. Jeg kan ta fjæra ut av skåla når bilen står på bukker, dette betyr at jeg må bruke korte dempere??
arne-vig Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 Jeg har Apex senkefjærer 60/40mm. hvilke dempere anbefales, har sjekket koni, cobra. Men er det ikke en fordel og ha apex dempere og?
Mr_Sunde Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Jeg har 60/40 med apex fjærer og dempere, men det er vel ikke noe i veien for å bruke kon, bilstein eller andre merker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå