Gå til innhold

E-34 tåkelys problem (bilde av sikr.boks.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpt meg nye tåkelys, monterte i går kveld, har orginalt lednings nett i bilen til tåkelysa, startet bilen, satte bryteren i parklys stille og slo på tåkelys bryteren, skjedde INGEN ting, prøvde i alle lys stilla, men fortsatt sort. er nå 3-4 år siden bilen har hatt tåkelys.

er det et rele? sikringen? hva heter tåkelys på tysk :oops: ?

hvor finner jeg releet i tillfelle? er det et av de som er i sikringsboksen?

håper på hurtig svar, lyst å få ordnet det i kveld:)

Skrevet

Kan være et rele, eller en sikring ja

Nebellicht vorn Front fog light failure Feil på tåkelys foran

Nebellicht hinter Rear fog light failure Feil på tåkelys bak

Skrevet

takker mfor svar folkens:)

hadde meg en tur i garasjen i går, testa alle sikringene i sikringsboks (motor rom) med test lampe, alle OK.

testet også ledningsnettet frem til lysa med diode tester (piper med kontakt) ledninger var OK.

tok ut bryteren på tåkelysa og satte de slik som vist på e-34 DIY, (kobling av grøftelys. fortsatt skjedde ingen ting.

bryteren skal jeg sjekke i dag, men tviler på det er den, tenkte ikke på dette i går.

har igrunnen komt frem til at det må være releet.

når det gjelder rele, så har jeg ikke funne ut hvilket av de som er til grøftelysa, etter haynes boka skal det være 5 kontakter (pinner) på releet, og ingen i sikrings boksen har dette.. derrimot mangler det 2 rele i senter av sikringsboksen, står på langs av hverandre. noen andre som ikke har desse to releene?

men haynes har jo en generell bok for 3-5 serien, så det kan nok forklare noe av det.

Skrevet

her er sikringsboksen min, som dere ser mangler det to rele, er desse til tåkelysa? har prøvd å se etter ledningene, men klarer ikke å se nøyaktig hvilke som går hvor:(

tkelys7gm.th.jpg

Skrevet

Vil også anbefale og bare prøve å bytte om et av de andre rele'ene som passer. På mange biler skal det også være "ledige plasser" i sikringsboksen, til eventuelle sikringer/releer, til diverse ekstrautstyr osv som bilen ikke er utstyrt med...

Funker det ikke etter du har bytta om litt på relea, så er det bare å begynne å måle ifra bryteren, og følge ledningene utover:) Lykke til!

Skrevet
Tror det er det øverste, men du kan bare ta et av de andre orange med samme ant pinner å prøve med...

det øverste av de som mangler eller det øverste mot radiator?

takker for svar:)

Skrevet
Vil også anbefale og bare prøve å bytte om et av de andre rele'ene som passer. På mange biler skal det også være "ledige plasser" i sikringsboksen, til eventuelle sikringer/releer, til diverse ekstrautstyr osv som bilen ikke er utstyrt med...

Funker det ikke etter du har bytta om litt på relea, så er det bare å begynne å måle ifra bryteren, og følge ledningene utover:) Lykke til!

så alle de orange relea er nøyaktig lik?? å ingen fare for å ødlegge noe dersom jeg tar et fra de andre? (selfølgelig kan det relet jeg bruker bli ødlagt dersom kortsluttning å slik, men den risken må en leve med :P )

takker for svaret:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...