Sunspec Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Hei, Trenger noen tips angående vektreduksjon. Hva kan man fjerne, hva kan man ikke fjerne, hva kan man eventuelt bytte til et lettere materiale. Helst forslag til E34, men alle forslag mottas. Dette er det jeg kommer på: Panser i glassfiber/karbonfiber fjerne bakseter Fjerne reservehjul Takker for alle innspill
Sunspec Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 Alt du ikke har bruk for for og få kjørt Gjerne litt mere konkret enn det. Skal bruke bilen litt i hverdagen også. Det glemte jeg å nevne. Ellers er det jo som du sier, riv ut alt.
T Y racing Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 det er egentlig smak og behag,du kommer til å få like mange forskjellige svar som du får tilbakemeldinger jeg har rivi ut alt untatt taktrekk, da bråker det mer (selvfølgelig), skal du bruke den til daglig kan du la gulvteppe og dørsidene foran være igjen.og dashbord selvfølgelig.resten er det bare å rive ut så mye som mulig
javewl Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Stephjulet veier litt, men kjipt å ikke ha dersom du trenger det! Du kan ha med deg "lappesaker" alså en en boks med tette-skum/gummi. Matter, verktøy, osv. Fylle lite bensin om gangen og bare 98 oktan.
Arimanni Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Mykje du kan gjere, men kvifor gjere det? Det er ikkje mange KG du sparer. Eg ville berre ha satt i større motor. Men sia du lure så kan du ta f.eks: * Ribbe bagasjerommet * Bakseter og alt som høyre til det * Alt som heite høgtalere * Golvteppe (vege faktisk ein del) * All lydisalasjon +++++++++++
T Y racing Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 kan vel spare ca 100+kg ved å ta ut bakseter,alle asfaltmatter,reservehjul,fjerne alt i bagasjerommet og bytte til glassfiber,carbonpanser. fjerne dørtrekkene,bytte til bøttestoler osv...store hjul senker også akselerasjon. og 100 kg merkes godt. det blir som å ha en stor kompis ekstra i bilen,det merkes.ikke bare i aks,men også veldig godt på veiholdningen, prøv bilen med og uten interiør på bane.. stor forskjell..
oddis Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Jeg er heller ikke helt fan av det der vektredusjonsprinsippet. Greit hvis bilen skal være hardcore banebil, men in daily trafic hadde jeg ikke engang giddi det. Da hadde det vært større motor/ mer ladetrykk som hadde gjeldt! Du får jo tak i det meste til biler nå til dags, og det er vel mer lommeboka som setter stopper for hvor mye du vil fjerne. Vekk med alt i bagasje, baksete, asfaltmatter, overføldige ledninger og cdspiller/stereo, dørsider, taktrekk, plastdeksler, glassfiberskjermer og panser, lexanruter, magnesium felger, lettere understell, alu i understell, skifte ut alle skruer til alu (man sparer faktisk litt på dette, tro det eller ei). Samt komponenter i motoren som er tunge og unødvendige. Ekstralykter og fangere er også en ide... Eller bare droppe ALT sammen?
bunny Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Husk også at vektfordelingen vil endre seg dersom du røsker ut for mye bak, du kan fort miste kjøreegenskaper på det.
Sunspec Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Skrevet Januar 19, 2007 Takker for mange bra svar! Jeg skal sette inn en selvbygd M50B28 Turbo, så motorkraft blir det nok av. Grunnen til at Jeg vil lette bilen litt er pga litt bedre kjøregenskaper. Bilen skal klare svinger også
Sunspec Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Skrevet Januar 19, 2007 Eller slanke seg........ Jeg veier 73kg, om jeg slanker meg ser du bare bein hehe
T Y racing Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Takker for mange bra svar! Jeg skal sette inn en selvbygd M50B28 Turbo, så motorkraft blir det nok av. Grunnen til at Jeg vil lette bilen litt er pga litt bedre kjøregenskaper. Bilen skal klare svinger også da vil du merke stor forskjell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå