andersen Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Det gamle gode eksosanlegget på min 320 begynner å bli modent for utskifting. I den annledning ønsker jeg å høre litt meninger om hva som anbefaldes av effektanlegg. I skrivende stund står det mellom Eisenmann og Scorpion. Eisenmann koster ca 5100,- på Schmiedmann i Skien. Scorpion får jeg for ca 3600,- inkl. mva fra Koed i Danmark. Så prismessig ligger iallefall Scorpion best an. Hva er de store forskjellene? Hvem har best lyd? Jeg ønsker å høre litt meninger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Husk at det går noen kroner pga. kronekurs og kanskje litt mer frakt fra koed da. Er ikke sikkert forskjellen blir så stor da. Jeg har hørt veldig mye bra fra kjente og folk her inne om Eisenmann, men har ingen erfaringer med Scorpion. Uansett så blir det nok fet lyd, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Hørte tidligere en M3 GT som hadde Scorpion eksosanlegg og Green konfilter, det ga FET lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Hugs toll i tillegg når du handler på Koed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HelgePer Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Hadde Scorpion på min 320i E36. Meget fornøyd med det. Ble utrolig flott lyd i bilen. Kan anbefale det på det varmeste. Eisenmann har eg ikkje hørt på en 320. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Har Eisenmann og er veldig fornøyd.......dog litt mer kronglete montering enn jeg ser for meg det ville vært med en original potte, men lyden ble grom da.... Har green filter også da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330xi Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Er det noen som har erfaring med eksos fra OBX? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Hugs toll i tillegg når du handler på Koed Det er ikke noe toll på det.. Du betaler norsk MOMS, og 195kr i fortollingsgebyr! I norske kroner og inkl moms koster Scorpion potte til E36 320 ganske nøyaktig 4000kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Har hatt scorpion på to biler og eisenmann på tre biler. Kan nesten anbefale dem like mye. Eneste negative med Scorpion er at de lagde mer resonans inni coupene på bilene. Dette gjør ikke eisenmann. Lyden er ellers ganske så lik. Hvis du er BMWCCN medlem får du jo 10% hos Schmiedmann i Skien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Det er ikke noe toll på det.. Du betaler norsk MOMS, og 195kr i fortollingsgebyr! I norske kroner og inkl moms koster Scorpion potte til E36 320 ganske nøyaktig 4000kr. er dette helt fram eller bare mellomrør og bakpotte? Hovedpoenget er, følger det med kat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Scorpion går frem til kat. Kat følger ikke med. Eisenmann så kan man få kjøpt rør som går frem til kat også. Ellers må du der kappa og koble de inn på orginal røra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330xi Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Heisann! Jeg har også drevet å sett litt rundt etter eksos, så fant jeg denne på ebay! http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-99-0 ... 3452QQrdZ1 noen formeninger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Hugs toll i tillegg når du handler på Koed Det er ikke noe toll på det.. Du betaler norsk MOMS, og 195kr i fortollingsgebyr! I norske kroner og inkl moms koster Scorpion potte til E36 320 ganske nøyaktig 4000kr. M'kay,my bad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Skal skifte eksosanlegget mitt på M3'n i sommer rekner eg med,blir vel enten Eisenmann eller Scorpion. Virker som om det er de som er de mest omtalte. Er desse rustfrie også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Skal skifte eksosanlegget mitt på M3'n i sommer rekner eg med,blir vel enten Eisenmann eller Scorpion. Virker som om det er de som er de mest omtalte. Er desse rustfrie også? Rustfrie ja https://www.koed.dk/2.1.asp?katstate=ny ... anker_2714 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå