Anderslien Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Jeg bare lurer på hva slags dekk jeg skal ha på felgene mine når de skal byttes ut. Det er 17" felger. 8,5" bredde. Nå sitter det på 245/45-17 dekk, men jeg vil at dekkene skal være mindre så du ser felgkanten ordentlig liksom. Lignende dette: Jeg tenkte kanskje på 225/45-17, men vil jeg se mye forskjell på det og 245/45? Vil ha dekket litt strekt liksom og at jeg ser kanten rundt der litt mer hvis dere skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Du kan gå ned til 225 ja, og evt vurdere å kjøpe Falken dekk også, disse er noe smalere enn andre fabrikanter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Dette er 225/40/16 på 9" brei felg.. Ikke helt den store strekken, men ok. Skal du ha skikkelig bøy og tøy så ser jeg for meg 215/45. Ev hvis du skal ha 225 dekk så gå for 40 profil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Jeg tenkte kanskje på 225/45-17, men vil jeg se mye forskjell på det og 245/45? Litt forskjell fra fabrikat til fabrikat, men normalt ser du god forskjell på det ja. Hvorfor du både vil skrape opp felgkanten og gjøre bilen verre å kjøre er en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Jeg tenkte kanskje på 225/45-17, men vil jeg se mye forskjell på det og 245/45? Litt forskjell fra fabrikat til fabrikat, men normalt ser du god forskjell på det ja. Hvorfor du både vil skrape opp felgkanten og gjøre bilen verre å kjøre er en annen sak. Hehe. Godt poeng! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Widejuggao Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 jeg hadde selv 8.5x17" med 215/40/17 toyo dekk ser vridd og brutalt ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 eg kjørte 215\40 på 8,5 tomms felg såg bra ut det og fungerte bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2007 215/40 blir litt feil dimensjon i forhold til original. Men 215/45 er ikke langt unna. -1,45%. Så det går det... Men jeg får se når jeg skal kjøpe dekk. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Widejuggao Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 215/40 blir litt feil dimensjon i forhold til original. Men 215/45 er ikke langt unna. -1,45%. Så det går det... Men jeg får se når jeg skal kjøpe dekk. Takk for all hjelp! er det noe og bry seg så mye om? kan jo ha + - 5% og om speedoen viser litt feil eller felgen/dekka ser mye bedre ut....klart jeg hadde valgt at kult utseende, framfor en feil margin på speedoen på 1-4 km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2007 215/40 blir litt feil dimensjon i forhold til original. Men 215/45 er ikke langt unna. -1,45%. Så det går det... Men jeg får se når jeg skal kjøpe dekk. Takk for all hjelp! er det noe og bry seg så mye om? kan jo ha + - 5% og om speedoen viser litt feil eller felgen/dekka ser mye bedre ut....klart jeg hadde valgt at kult utseende, framfor en feil margin på speedoen på 1-4 km/t Ja, du har litt rett der. Men hvis jeg kjøper dekk som er 4% feil i forhold til de originale, hvor mye vil speedometeret vise feil da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 fra før av ligger feilmarginen på speedo ca 5-6 % feil. Hvis man øker omkretsen på dekket, så blir speedoet mer presist, men hvis man går ned i omkrets, så kan det bli enda mer feil. ikke mye kjekt å tro at man ligger i 60, men egentlig ligger i 50.....mange som blinker og styrer på da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2007 fra før av ligger feilmarginen på speedo ca 5-6 % feil. Hvis man øker omkretsen på dekket, så blir speedoet mer presist, men hvis man går ned i omkrets, så kan det bli enda mer feil. ikke mye kjekt å tro at man ligger i 60, men egentlig ligger i 50.....mange som blinker og styrer på da Ja, så nå har jeg ganske riktig speedometer med de dekkene som sitter på ettersom omkretsen er større. Nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 du må nok ned på 215/40 hvis du skal ha litt strekk på dekka, men hvis du bruker 45 profil ser det ikke ut som det er så mye strekk i det.. hadde sjøl 215/40 på 8,5" felg så bra ut det...det var på e30, så kanskje det ser litt lite ut på e34, regner med det er det du skal ha de på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2007 du må nok ned på 215/40 hvis du skal ha litt strekk på dekka, men hvis du bruker 45 profil ser det ikke ut som det er så mye strekk i det.. hadde sjøl 215/40 på 8,5" felg så bra ut det...det var på e30, så kanskje det ser litt lite ut på e34, regner med det er det du skal ha de på? Speedometeret kommer til å vise alt for mye feil hvis jeg bruker 215/40 dekk. Så det er ikke aktuelt. Tror egentlig at 215 blir litt smalt også til den bilen. Nei, jeg får se hva jeg gjør. Ja, e34 jeg skal ha det på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Germanlook Skrevet Januar 22, 2007 Share Skrevet Januar 22, 2007 du må nok ned på 215/40 hvis du skal ha litt strekk på dekka, men hvis du bruker 45 profil ser det ikke ut som det er så mye strekk i det.. hadde sjøl 215/40 på 8,5" felg så bra ut det...det var på e30, så kanskje det ser litt lite ut på e34, regner med det er det du skal ha de på? Speedometeret kommer til å vise alt for mye feil hvis jeg bruker 215/40 dekk. Så det er ikke aktuelt. Tror egentlig at 215 blir litt smalt også til den bilen. Nei, jeg får se hva jeg gjør. Ja, e34 jeg skal ha det på Jeg repeterer nok bare men kjører selv på 215/40 på 8,5" og utseendemessig får du det heftigste resultatet Det er den ultimate profilen for tyskerstuk, og da med 245/35 på 10" bak... Finn heller ut hvor mye feilvisning du får og venn deg til det hehe Men sørg også for nok senk med lav profil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå