Sunspec Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Hei. Har en E34 jeg skal turbokonvertere. Bilen er en mørkeblå 91 modell E34 520 uten VANOS. Kjøpte en M50B25 i sommer som jeg overhaler nå. Motorspec: Smidde JE stempler M/ totalseal ringer 84,5 mm SPM 135mm Smidde råder E39 528 veiv nye, Org. ventiler(usikker) stivere ventilfjærer O-ring + org pakning Alle lager og ventilstyringer byttes. Svinghjul fra M20 Nyeste MS datasprut Nye dyser(litt usikker på hvilken størrelse) Foreløpig har jeg bare fått stempler og råder. Prosjektmotoren er helt splittet. Jeg har ikke fått tatt noen bilder, men kommer så fort jeg har mulighet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 M50 2.8 Turbo er skikkelig gromme saker! Skal ikke mye overtrykk før du trykker ut _mye_ hk. Herlig å se at du gjør det gjennomført! Skal du ha dyser og passende turbo (samma produkter som PPF fører) så kan du handle di på www.nolimitmotorsport.com Stå på! Dette gleder jeg meg til å følge med på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2007 Takker Oddis Planen er 400hk på hjula. Det skal jeg klare lett, bare lurer på hvor mye ladetrykk jeg skal kjøre på som maks. Jeg vet ikke, men har ikke lyst til å gå noe særlig over enn 1 bar. Føler at varigheten på motoren går veldig ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2007 Her kommer det litt bilder og en liten update! Jeg fant en sprekk i toppen, som strekker seg fra ventilsete til innsugsventilen til setet til eksosventilen. Sprekken får faktisk litt lenger enn ventilsetene også. Derfor blir det en ny topp på meg Har fått tak i en 523i topp, som jeg skal bruke. Denne kommer på torsdag tenker jeg. Det har også blitt litt forsinkelser med bestilling av veiv, men denne bestilles på fredag. Kommer til å bli bra! Blokka: Her skal det borres 0,5mm: Kammer og Veivbakker: Gamle toppen: Bremser foran(540): Stempler: TotalSeal ringer: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Magne Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 spennende prosjekt dette... Men holder du på å "resturere" motoren din inne i stua? ser parkett å tepper på gulvet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2007 hehe, ja. Det er litt kaldt ute, og jeg har ikke noe varmt sted å mekke. Men jeg har klart å overtale foreldrene mine til at jeg kan mekke litt inne Sorry for dårlige bilder forresten, har ikke verdens beste cam. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Magne Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 hehe du har no snille foreldre... har d vært meg så måtte jeg sikkert vært ute i garasjen hele kvelden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2007 Update 2: Jeg fikk hentet toppen på fredag, og toppen så strøken ut. Dette er en topp fra 523i. Toppen brukes også på 525, og 528, så den skal holde. Fikk også hentet råder fra sverige på lørdag. Knall! Topp: Råder(dårlige bilder pga cam): Jeg gidder ikke å pakke ut alle rådene før dem skal monteres, fordi dem er pakket inn i papir med lagringsolje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2007 En liten oppdatering! Da har veiva kommet inn i huset. Dette er en fabrikkny veiv fra BMW. Har ikke bra kamera, men spørr om dere vil se andre bilder av noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Siden M52 bunndel tåler opp mot 400hk så må vell M50 med stålblokk klare dette lett? Ser ut som et spennende prosjekt, og gleder meg til å følge meg videre.. Noen her som veit hvor mye en M50 bunndel er god for? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Hva kosta en ny veiv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2007 Siden M52 bunndel tåler opp mot 400hk så må vell M50 med stålblokk klare dette lett? Ser ut som et spennende prosjekt, og gleder meg til å følge meg videre.. Noen her som veit hvor mye en M50 bunndel er god for? Det er en i USA som har ladet 704hk på hjula med en org M52B28. Først trodde jeg at dette var en alublokk , men det viste seg at USA har stålblokk på M52'ene sine. Ja, denne motoren hadde original bunndel. Jeg vil tippe at M50 bunndel tåler over 500hk, men da er stempler osv. pressa hardt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2007 Hva kosta en ny veiv? Den koster 8,363.60 hos GS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 hahaha kjente meg litt igjenn her, satt i går med boremaskin og hullsag og gikk løs på instrument montering i stua mi, riktig nok støvet det bare da.. men du tok kaka. morro å se. så lenge det kommer en bmw turbo ut på veien til slutt er det ikke så nøye om du må invistere i noen nye tepper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 Hva kosta en ny veiv? Den koster 8,363.60 hos GS. Du vurderte ikke 330i veiva da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå