Gå til innhold

SunSpec's E34 M50B28 Turbo Update 22.02.07


Sunspec
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en E34 jeg skal turbokonvertere. Bilen er en mørkeblå 91 modell E34 520 uten VANOS.

Kjøpte en M50B25 i sommer som jeg overhaler nå.

Motorspec:

Smidde JE stempler M/ totalseal ringer 84,5 mm

SPM 135mm Smidde råder

E39 528 veiv

nye, Org. ventiler(usikker)

stivere ventilfjærer

O-ring + org pakning

Alle lager og ventilstyringer byttes.

Svinghjul fra M20

Nyeste MS datasprut

Nye dyser(litt usikker på hvilken størrelse)

Foreløpig har jeg bare fått stempler og råder. Prosjektmotoren er helt splittet.

Jeg har ikke fått tatt noen bilder, men kommer så fort jeg har mulighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

M50 2.8 Turbo er skikkelig gromme saker! Skal ikke mye overtrykk før du trykker ut _mye_ hk. Herlig å se at du gjør det gjennomført! Skal du ha dyser og passende turbo (samma produkter som PPF fører) så kan du handle di på www.nolimitmotorsport.com

Stå på! Dette gleder jeg meg til å følge med på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Oddis :wink: Planen er 400hk på hjula. Det skal jeg klare lett, bare lurer på hvor mye ladetrykk jeg skal kjøre på som maks. Jeg vet ikke, men har ikke lyst til å gå noe særlig over enn 1 bar. Føler at varigheten på motoren går veldig ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det litt bilder og en liten update!

Jeg fant en sprekk i toppen, som strekker seg fra ventilsete til innsugsventilen til setet til eksosventilen. Sprekken får faktisk litt lenger enn ventilsetene også. Derfor blir det en ny topp på meg :(

Har fått tak i en 523i topp, som jeg skal bruke. Denne kommer på torsdag tenker jeg.

Det har også blitt litt forsinkelser med bestilling av veiv, men denne bestilles på fredag. Kommer til å bli bra!

Blokka:

IMG_0149.jpg

IMG_0150.jpg

Her skal det borres 0,5mm:

IMG_0152.jpg

IMG_0151.jpg

Kammer og Veivbakker:

IMG_0153.jpg

Gamle toppen:

IMG_0154.jpg

Bremser foran(540):

IMG_0161.jpg

Stempler:

IMG_0164.jpg

IMG_0165.jpg

IMG_0166.jpg

TotalSeal ringer:

IMG_0167.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update 2:

Jeg fikk hentet toppen på fredag, og toppen så strøken ut. Dette er en topp fra 523i. Toppen brukes også på 525, og 528, så den skal holde.

Fikk også hentet råder fra sverige på lørdag. Knall!

Topp:

IMG_0171.jpg

IMG_0172.jpg

IMG_0173.jpg

IMG_0175.jpg

Råder(dårlige bilder pga cam):

IMG_0181.jpg

IMG_0182.jpg

Jeg gidder ikke å pakke ut alle rådene før dem skal monteres, fordi dem er pakket inn i papir med lagringsolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Siden M52 bunndel tåler opp mot 400hk så må vell M50 med stålblokk klare dette lett? :) Ser ut som et spennende prosjekt, og gleder meg til å følge meg videre..

Noen her som veit hvor mye en M50 bunndel er god for?

Det er en i USA som har ladet 704hk på hjula med en org M52B28. Først trodde jeg at dette var en alublokk :shock: , men det viste seg at USA har stålblokk på M52'ene sine. Ja, denne motoren hadde original bunndel.

Jeg vil tippe at M50 bunndel tåler over 500hk, men da er stempler osv. pressa hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha :lol:

kjente meg litt igjenn her, satt i går med boremaskin og hullsag og gikk løs på instrument montering i stua mi, riktig nok støvet det bare da..

men du tok kaka. :D morro å se.

så lenge det kommer en bmw turbo ut på veien til slutt er det ikke så nøye om du må invistere i noen nye tepper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...