christian helgesen Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 får ikke start på min e36 fant ut at det var bensin i olja er det noen som har peiling på hva dette kan være har hørt at det kan være et rele som regulere innsprøytninga eller at det rett og slett er pumpa som er gåen pumpa sviver konstant så måtte koble fra batteriet er det noen snille mennesker som har noe peiling på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 kan også være hull i sylindervegger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Puhh...bruk et puktum eller 2 vær så snill Litt lettere å forstå da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christian helgesen Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2007 hva kan det forekomme av fuska litt etter jeg vaska den så parkert jeg så når jeg skulle starte igjenn så skinna den bare virker som pumpa bare pumber på for jeg herja med å få start på en så fikke jeg et trykke med bensin ut av luft filtere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christian helgesen Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2007 Beklager . Er bare sykt stressa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 lenge sia du skifta olje? sånn helt ærlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Ehh...sliter fortsatt med å forstå deg helt og få en sammenheng her men kan jo prøve 1:Alså,bilen gikk tidligere men fjuska litt. På tomgang? Ved gasspådrag? Korleis? 2: Du sa du vaska den,tok du motorvask også? Rekna med at motoren var avslått isåfall. 3:Går bensinpumpa heile tida med tenninga på,er det slik å forstå? 4:Er det tikking fra dysene dine uten at motor går med f.eks tenning på? Har vært borti dette på defekte styresentraler,ofte med overslag. 5: Er motor generelt slitt? Med tanke på oljen i bensinen din. 6: Har du gnist på alle plugger? Våte plugger? Mht punkt 5. 7:Korleis fant du ut at det var bensin i olja? 8: Ka meinte du med luftfilteret ditt,kom det bensin ut der?? Berre svar punktvis,så blir det enklere å forstå,og legg gjerne til noe meir viss du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isanfa Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 er motoren gått langt. Hvis pumpen aldri slutter og pumpe, kan det kanskje tyde på at en dyse har hengt seg i åpen posisjon, og bensin renner enten inn i sylinderet, og stempelringene klarer ikke og tette så du får bensin i olja. Eller kan hende at ventilene for det aktuelle sylinderet er stengt, slik at bensin renner inn i innsuget, og kanskje ned i motoren igjenom en veivhusventilasjon Bensinpumpen startern når tenningen kommer på, og stopper ikke før den har fådd bygd opp trykk i dyserøret, hvis en dyse står åpen vil den ikke stoppe fordi den ikke klarer og bygge trykk. Ta løs dysene og sjekk om de er åpne, hvis du tar de løs fra manifoilen, kan du sette på strømmen igjen og se om noen av de slipper igjennom bensin. Men hvis det ikke hjelper og slå av tenningen engang for at pumpa skal stoppe, kan det hende at relet til pumpen har hengt seg opp. Og når motoren ikke går, er det ikke vakum til og hjelpe til og holde bensintrykket nede, og dysene kan gi etter. Men UANSETT så må du skifte all oljen før du starter opp. Har hadd brann i motoren engang pga bensin i olja. IKKE noe gøy, tetteringer brenner opp og glidelagrer kiler seg!! Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngve Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 Hadde sammme problemet en gang på en m20. Da var det bare vanntemp sensoren som var gåen. Dermed trodde ecu att motoren var konstant iskald og pøste på med bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toomas Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 hadde samme problem med en volvo turbo jeg hadde. men det var fordi den fikk allt for mye bensin og klarte ikke forbrenne allt så en del av det trengte ned mellom stempelte og ned i olja så endten får bilen din sykt mye bensin noe som og forklarer fuskinga elers så har du utslitte stempelringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christian helgesen Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2007 Tror det kan være noe med relet. Det var kaldt en den jeg vaska bilen. og tror det kan være underspylinga eller noe sånn som kan ha gjort slik at det er blitt fukt i relet. pumpa pøser på med bensin selv om jeg tar av tenninga. En ting er klart motoren får for mye bensin .Takker for alle tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå