Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem med at min 525tds 95mod fusker til tider, det dukker opp plutselig og er veldig irriterende.

kan det være luftmengemåleren ? og ev. hvor sitter den på denne bilen ?

Skrevet

Kan jo være såmangt,men er det ved spesielle anledninger den fjusker? Kald/varm,fullgass/delgass? Spesielle turtall?

Kan jo få tatt en diagnosetest på den,i tillegg kan en jo skifte dieselfiltret viss det er ei stund sia kansje.

Skrevet

Dette er nok en typisk feil for veivakselføleren.

Feilen kommer da i så tilfelle akkurat når bilen er blitt driftsvarm, og da fusker den og går dårlig...I noen tilfeller, slik som i mitt, kunne jeg bli kvitt fuskingen som kom ved å holde gassen inne en stund - plutselig skøyt bilen fart igjen, men da dro den dårligere...Gikk inn i et slags nødprogram.

Veivakselføleren er også svært følsom på avstand til "balansehjulet" på veiva, og sand og dritt kan gjerne ødelegge for signalet der...

Forslag : Løsne på veivakselføleren - puss med stålbørste e.l på anleggsflata + gjerne litt på balansehjulet. Monter igjen og prøv da.. Hvis ikke det blir noe bedre - bytt veivakselføleren.

Evt kan du jo ta diagnose da....

ps : Har du siemens eller bosch-hjerne i bilen...Kan kanskje ha noe liggende her som kan prøves...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...