Garasjesalg Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 Hei. Jeg har sått ihop en motor til en av e30`ene mine etter at register reima røyk. Dette er en 325 Det som skjedde etter det er 6 bøyde eksosventiler. Stemplene ser helt fine ut. Register reima er satt på riktig, Begge merkene stemmer og stempel 1 står på øvre dødpunkt når det står oppmerket at det skal gjøre det. Vi har tatt ut alle pluggene, sjekket at der var gnist på alle, noe som det var. Vi har da samtidig sett at dysene fungerer som det skal, da det kommer en bensinsky ut tennplugg hullene. Altså den har bensin + tenning, og timinga skal være riktig også. Har også prøvd med startgass, det funket ikke. Vi har hatt ute alle pluggene og blåst de rene for bensin etter vi har kinnet endel. Det er helt flunka nye tennplugger på bilen. Hva som kan gjøre dette? Den har både bensin og gnist, men den vil ikke starte. Har bytta topp og ventiler på den, handla inn også et slipesett til den og bytta alle tetninger, ringer av alle slag osv. Toppen ble ikke planet før den ble montert, da jeg ikke gidder og bruke så altfor mye penger på denne bilen. Det er bare bruksbilen. Er det noen som har en idè om hva dette kan være? Alt er til hjelp da jeg har brukt mange timer på feilsøking. Det eneste jeg ikke har gjort er å målt kompresjonen, men kjenner når jeg dreier motoren at kompresjon er der. Kor mye vet jeg ikke.. Hjeeeæeælp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 Mål komp,juster ventiler men først sjekk at pluggledn sitter i rett rekkefølge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garasjesalg Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2007 Satt stempel 1 på topp, såg hvor rotorn var, og bare fulgte rundt. ( Og nei, fulgte ikke feil vei rundt ) fordeler lokket. Rekkefølga er 1-5-3-6-2-4. Så det skal stemme også. Justere ventilene? Det skal da ikke hindre en bil i og starte om en eller 2 ventiler er litt feiljustert? Kompen skal jeg måle, men går utifra at den er fin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 Gjorde en brøler med en 2,4 Omega som de apekattene som hadde den før meg hadde snudd fordeler på... Stilte etter boka og alt i orden,men nei. Stod og kjinna en halv dag og gjorde alt det som du beskrev... Flytta pluggledn rundt til motoren startet som bare det... Og nei tenkte ikke at problemer kom ved små avvik på en eller to ventiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 21, 2007 Share Skrevet Januar 21, 2007 Må jo bare ta deg på ordet ditt for at du har justert motor rett inn,alså register og tenning. Så viss du da i tillegg får bensin som du sier så må det være mangel på luft,en restriksjon en eller anna plass(innsug/eksos). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garasjesalg Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2007 Alt er kryssjekka 10 ganger.. Og det stemmer. Har til og med vært en bilmekaniker og sjekket at det var riktig og alt stemte. MEN, har fått et hot tips, og det er og blåse alle pluggene rene. Da vi koblet ifra slangene til radiatoren o.l var det litt kjøleveske igjen i de og det rant jo overalt. En annen ting, den sensoren som står nede ved reimhjulet. Er vel en dødpunktssensor, ifølge haynes er den kun der for service o.l, og er ikke endel av motronic sitt tenningssystem. Stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Januar 21, 2007 Share Skrevet Januar 21, 2007 Bytta ventiler? Har du slipa de eller? Ta en komp test/lekkasje test du,høres ut som det er der problemet ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garasjesalg Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2007 Ingen ting er slipt eller planet. Har bare såtte på en topp som jeg vet er tett og fin med ny pakning. Og ventiler som var på toppen fra før av.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet Januar 21, 2007 Share Skrevet Januar 21, 2007 Femmer på at du har satt kammen 180 grader feil... Ta av reimen, snu veiven en runde, og prøv igjen. Eller flytt pluggledninger rundt til den starter (180grader) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garasjesalg Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2007 Nei. Har ikke d. Stempel 1 på topp og alle merkene stemmer. Da er ikke kammen 180 grader feil. Dette ser du også på ventilene, når de åpner og hvilken av de som åpner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Januar 21, 2007 Share Skrevet Januar 21, 2007 Hadde samme problem på en B20 Volvo motor (i båten). Jeg hadde klart å sette pluggledninger i feil rekkefølge på fordeleren Fant det ut med prøvelampe. Når stempelet akkurat har passert toppen skal du få ljus i lampen (fra pluggledning til jord). Da skal ihvertfall motoren starte, så får du ta finjusteringen senere. Som vi lærte på skolen, har du gnist og bensin til noenlunde riktig tid skal motoren ihvertfall være etter. Hvis ikke har du gjort grovt feil. Bensindamp og gnist skal gi smell, for du skal være temmelig langt ute på bladingsforholdet om det ikke skal smelle litt ihvertfall. Kompen skal heller ikke hindre motoren i å rakle igang, igjen om denne ikke er helt havarert da. Andre ting, vet ikke, men kan det gjøres feil ved montering av ventiler og kammen? At da f.eks eksosventilen åpner på feil tidspunkt? Kan kammen ha fått ett lite havari ved stoppen? redigert Oopps, så at kammen allerede var tatt opp som tema Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå