Gå til innhold

Skal kjøpe ny bil, E39 528.. Noen spm:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Som sagt, så skal jeg gå til innkjøp av en 96-97 mod 528iA eller eventuelt en vanlig.. Ikke A.. :wink: Etter å ha sjekket rundt på Finn, så ser jeg at mange av de har gått 150 000 - 200 000km og ligger på ca 120 - 150 000kr. Det er jo det samme som mange 520i ligger på? :?

De jeg har sett på har hatt Skinn intr, xeon, cruise kontr, el vinduer og speil, antispinn, varmeseter osv..

Er dette gode biler? Eller er det en grunn til at de er såpass "billige"?

Mvh. Nyfrelst BMW gutt

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

vil gjerne se 528`er med skinn og xenon til 120 000..? Ligger ingen på finn iallefall.. Muligens 1 eller 2 og de har litt spesielle fargekombinasjoner.. skal du ha "rett" farge og litt utstyr må du over 150

Om dette ikke er så nøye, så kan du sikkert få en til prisen du snakker om

Men skal være sagt at e39 har gått mye ned i pris! Og dette er bra biler ja, men husk å få historikk og naf test.. kan være mye lugubert der ute..

Skrevet
vil gjerne se 528`er med skinn og xenon til 120 000..? Ligger ingen på finn iallefall.. Muligens 1 eller 2 og de har litt spesielle fargekombinasjoner.. skal du ha "rett" farge og litt utstyr må du over 150

Om dette ikke er så nøye, så kan du sikkert få en til prisen du snakker om

Men skal være sagt at e39 har gått mye ned i pris! Og dette er bra biler ja, men husk å få historikk og naf test.. kan være mye lugubert der ute..

130 000 starter de vel på, men de var iallefall så billige at jeg måtte høre her om det var en grunn til det.. :wink: Takk for svar!

Skrevet

Så selv etter 528iAT en stund, og oppdaget det samme som deg. Ikke så rimelig som du sier, men allikevel mye bil for pengene. Jeg tror de er rimelige fordi ungdommen helst vil ha 3-serie og familiene helst vil ha lavt forbruk. De med penger vil ha ny modell. Endte med en 98-modell varebil. Herlig bil, men regner ikke med feilfritt bilhold.

Skrevet

Hehe har hørt mye om feil på BMW, men trodde ikke noen her inne ville innrømme det :wink:

Pappa har en MB w124 300, og DET er gode biler når det kommer til kvalitet, men blir for gubbe bil for meg.

Hva er vanlige feil på en E39 da? Trodde ikke de var plaget med så mye feil jeg..

Og skal ikke kjøpe den første og "billigste";) Har planer om å ha bilen lenge, så det skal være skikkelige saker jeg kjøper :)

Skrevet

Se listen i linken over, mye bra tips der. Vanlige ting er rust i bakluka på touringen og dårlig vannpumpe på de lagd før 9/98 noe som kan resultere i blødninger fra lommeboken din...

Skrevet
Bruk god tid på å velge deg ut en bil, ikke gå for den første og billigste!

Og nei, det er ingen racerbil, men en balansert komfortkrysser :)

En 528 må da være litt racerbil? :wink: Er jo motor i den.. Større enn hva en "vanlig" Norsk bil har iallefall:)

Skrevet
Se listen i linken over, mye bra tips der. Vanlige ting er rust i bakluka på touringen og dårlig vannpumpe på de lagd før 9/98 noe som kan resultere i blødninger fra lommeboken din...

Den listen var jævlig lang :? Satser på at kvaliteten er litt bedre enn den listen skal ha det til.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...