Gå til innhold

Skal kjøpe ny bil, E39 528.. Noen spm:)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Se listen i linken over, mye bra tips der. Vanlige ting er rust i bakluka på touringen og dårlig vannpumpe på de lagd før 9/98 noe som kan resultere i blødninger fra lommeboken din...

Den listen var jævlig lang :? Satser på at kvaliteten er litt bedre enn den listen skal ha det til.. :)

Du skal være bra heldig hvis du får en med alle symptomene da.. Bruker du tiden godt finner du en som har blitt godt fulgt opp av tidligere eiere og da er det ikke noe problem! De fleste baklukene ble byttet på garanti og mye av de tekniske problemene ble utbedret etter oppgraderingen fra 9/98!

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er ikke sååå stor forskjell på en 528 og en 523.. Mange vil ha det til at 523en yter opp mot 185hk, men om det er noe i det er en annen sak :)

Jeg hadde tatt den øverste, kult med annet interiør enn "alle de andre" ;)

Skrevet
Hei!

Som sagt, så skal jeg gå til innkjøp av en 96-97 mod 528iA eller eventuelt en vanlig.. Ikke A.. :wink: Etter å ha sjekket rundt på Finn, så ser jeg at mange av de har gått 150 000 - 200 000km og ligger på ca 120 - 150 000kr. Det er jo det samme som mange 520i ligger på? :?

De jeg har sett på har hatt Skinn intr, xeon, cruise kontr, el vinduer og speil, antispinn, varmeseter osv..

Er dette gode biler? Eller er det en grunn til at de er såpass "billige"?

Mvh. Nyfrelst BMW gutt

hva er fosrkjellen på en iA og en i???

Skrevet

Etter å ha fulgt med på nettet en stund er mitt inntrykk at brunt skinn er lite populært. Ihvertfall har slike biler vært rimelige og har stått lenge. Hvis du selv liker brunt er jo saken grei. Selv hoppet jeg kjapt over alle brune. Ville selv ha svart, men endte med lys grått. Liker det mye bedre enn jeg trodde jeg ville gjøre. Smak har som kjent ingen fasit....

Skrevet
Etter å ha fulgt med på nettet en stund er mitt inntrykk at brunt skinn er lite populært. Ihvertfall har slike biler vært rimelige og har stått lenge. Hvis du selv liker brunt er jo saken grei. Selv hoppet jeg kjapt over alle brune. Ville selv ha svart, men endte med lys grått. Liker det mye bedre enn jeg trodde jeg ville gjøre. Smak har som kjent ingen fasit....

Kombinasjonen brunt skinn og den mørk, mørk blågrønne plasten(?) på resten er fin :) Trengs kun litt tilvenning... :)

Skrevet

Jeg har svarte interiørlister, svart dashbord, grått skinn og matchende sikkerthetsseler:) nydeli:)

Skrevet

Brunt ser bra ut det, men blågrønn plast? :? Det høres mer tvilsomt ut..

Er det to forskjellige styper skinnseter fra BMW? Noen seter ser så "posete og slitt ut", mens på noen seter ligger skinnet helt stramt inntil sete.. Km er mye den samme, så det kan ikke være slitasje?

Skrevet

Ville ikke hatt noen av dem, men hvis jeg måtte velge hadde jeg tatt nr 1.

Bil 1

+ Multiratt, Steptronic, utstyr. Brunt er litt småkult siden det er så få av dem...

- Høy kilometer

Bil 2

+ Multiratt, ok interiørfarge

- Manuellgir, minste radio

Bil 3

+ Kult utseende

- Gammel, og skjønner ikke helt hvorfor ev- el-feil ikke er utbedret...

Ikke multiratt og ifølge varsleren i bilen er det gått minst 3 pærer. Skeptisk til vedlikeholdet på denne. - Måtte jo gå an å bytte pærer eller fikse feilen før annonsering/salg?

Skrevet

Bil 1

+ Multiratt, Steptronic, utstyr. Brunt er litt småkult siden det er så få av dem...

- Høy kilometer

Bil 2

Bil 3

+ Kult utseende

- Gammel, og skjønner ikke helt hvorfor ev- el-feil ikke er utbedret...

Ikke multiratt og ifølge varsleren i bilen er det gått minst 3 pærer. Skeptisk til vedlikeholdet på denne. - Måtte jo gå an å bytte pærer eller fikse feilen før annonsering/salg?

hei du!

den bilen er faktisk nesten bedre vedlikeholdt enn min nye, og det vil si svært godt. feilene du ser i dashen er utbedret og er kun med på bildet fordi jeg hadde kun kamera i et par dager. ang det elektriske på anlegget har jeg ikke fikset det fordi jeg syns ikke 3000kr (ny mid/cd spiller) er verdt det. tar meg 2 sekunder å sku ned lyden. nei.. ikke kom her og kom her, denne bilen har strøkent interiør også.

og forresten, ingen pærer hadde gått. abre dårlig kontakt på den ene ryggelyspæra. de 2 andre du ser, SKAL være der, og indikerer bruk av parklys+spredere. greit at det er 96 modell, men den er hvertfall tatt vare på, og jeg tørr påstå at den er i bedre stand enn mange nyere modeller.

-edit-

dette er da link nr3..

kan jo legge til at bildene er med vinterhjul, + at min har sportseter med justerbar lårstøtte, noe de andre ikke har. nei, fin bil det her ;)

Og bare for å ta meg helt i forsvar her, så har jeg folk som kan attestere at den aktuelle bilen, eller de andre jeg har hatt for den saks skyld, ALDRI har vært over 3000rpm før motoren er kjørt 20min. Og jeg har også folk som kan gå god for at jeg steller pent med bilene mine og vedlikeholder de. Jeg kjøper ikke 540 for morroskyld heller, de koster å ha.

Skrevet

Bil 1

- Høy kilometer

Bil 2

Alltid kjekt med andres synspunkt.. Takk for det :wink:

Har snakket med begge eierne. Nr 1 har ikke servicehefte, mens nr 2 har komplett servicehefte. Rørepinne skal jeg klare å leve med, og radioen går forhåpentligvis an å bytte ut? For da fremstår nr. 2 som et bedre kjøp spør du meg :) Greit nok at det er et kjedelig interiør, men det skal gå det og..

- edit -

gEIRA, nydelig bil, men hvorfor ikke ta bedre bilder av interiøret når du selger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...