Gå til innhold

Hjelp!! bmw 520 i 24v som ikke vill gå.. gåent batt.?

jml///mpower
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! fikk problemer med min 90mod. 520i 24v,,,,, var ute å kjørte ikveld, da jeg oppdaget att kjørelys, instrumentlys og coupelys begynnte å bli svakere og svakere. kjørte så ned på nærmeste bensin stasjon for å c om jeg kunne finne ut hva det var. ble ikke noe klokere, da jeg skulle prøve å starte for å dra, måtte jeg skubbe den i gang..... startet å gikk stygt på tomgang, daua ut når jeg skulle ruse den opp... fikk en kompis til å komme med startkabler, for å få startet den opp for andre gang. da startet den og gikk helt fint så lenge jeg hadde strøm fra ett annet batteri... men døde ut ved frakobling etter å ha stårr på tomgang en liten stund. lade lampa lyser ikke... hva kan dett da være dårlig batteri?? men blir det dårlig på ett blunk??

'

håper på snarlig svar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nye børster på dynamo, men hvis dynamo er gåen ville da ikke lade lampa lyst?? kan det ikke være ett helt gåent batteri... att det i ikke holder på/eller tar imot strømmen?? :?

Jeg fikk lys i batteriet,og det viste seg at børstene var nedslitt. Ville ha målt ladespenningen fra dynamoen. Enten lader eller lader ikke. Lader den med 14.2 v. er det nok batteriet som har tatt kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går ut fra at viftereima står på?,kan hende hjule på reimstrammeren har skjært seg sånn at reima blir for slakk. el så kan det være batteriet som er helt gåen å ikke tar imot støm ja

jepp, alt av reimer strammehjul, løpehjul osv er nytt for 2 dager siden, og er der fortsatt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk målt dynamoen idag, og ladet 12.2v tror jewg den viste... så da er det vell ikke dynamoen heller da?? kjøpte nytt batteri som jeg har montert idag, har ikke fått prøvd bilen etterpå, men skal teste den om den er i orden litt senere........ :?:)

12.2 V er lite, da lader ikke batteriet. Skift dynamo, så blir ordings vet du. Ikke putt det nye batteriet inn før dynamo er skiftet. Du kan risikere å utlade det nye batteriet, slik at det blir tomt. Og da kan det være at det ikke tar imot lading...

Mener du for 500kr i innbytte for den gamle dynamoen, ved kjøp av ny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk målt dynamoen idag, og ladet 12.2v tror jewg den viste... så da er det vell ikke dynamoen heller da?? kjøpte nytt batteri som jeg har montert idag, har ikke fått prøvd bilen etterpå, men skal teste den om den er i orden litt senere........ :?:)

12.2 V er lite, da lader ikke batteriet. Skift dynamo, så blir ordings vet du

er ikke dynamoen det er noe galt med da, må være børstene da?? men de er nye!!:) 12.2 holder vell...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...