Captain Skrevet Januar 21, 2007 Share Skrevet Januar 21, 2007 Jeg har en *kremt* kamerat, la oss kalle ham Bert. Bert mistet lappen i kveld, 120kmt i snitt over 1,1km. Fartsgrensen er 80. Så over til spørsmålet. Bert har gyldig førerkort i Florida, kan han kjøre på dette i Norge? Såvidt jeg vet er det ikke kun tap av førerkort, men også førerRETT, uansett hvor mange førerkort man måtte ha? Men hva med Sverige, kan han kjøre der på Floridaførerkortet? Han har jo ikke tapt førerretten der... Og så til siste spm, kan man øvelseskjøre når man har mistet førerkortet? For det er jo ledsager som må ha gyldig førerkort, ikke den som øvelseskjører. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Januar 21, 2007 Share Skrevet Januar 21, 2007 Da jeg mistet lappen, så var det tap av all rett til å kjøre noe med motor. Det gjaldt også øvelseskjøring.. Men om det kan ha hatt noe med at det var i prøvetiden det vet jeg ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Januar 21, 2007 Share Skrevet Januar 21, 2007 Skal holde seg unna allt med motor, kompis fikk beskjed om at det gjalt moped og gressklipperen oxo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Januar 21, 2007 Share Skrevet Januar 21, 2007 Du mister retten til å føre alle motoriserte kjøretøy. Men det er mulig å søke om disp. til å kjøre moped feks. Pleier å innvilge det om du ikke mister lappen under "galskap" forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2007 Ok, det bekreftet det jeg trodde. Men er fremdeles usikker mtp å kjøre i utlandet, tap av retten til å føre motorvogn gjelder jo kun Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind81 Skrevet Januar 22, 2007 Share Skrevet Januar 22, 2007 Kjør på, blir du stoppet av en svenske kan du jo bare snakke engelsk, si du er fra statene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet Januar 22, 2007 Share Skrevet Januar 22, 2007 disp til å kjøre mopped osv gjelder ikke lenger. øvelsekjøring i sperre perioden er heller ikke lov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Januar 22, 2007 Share Skrevet Januar 22, 2007 Kjør på, blir du stoppet av en svenske kan du jo bare snakke engelsk, si du er fra statene "Hellåååo, ai em fråm de junaiten!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Mistet den lenge?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå