Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg en e39 2000mod, 520d, touring. Ifølge lnnholdsbeskrivelsen i annonsen på nettet skulle den inneholde regnsensor. Når jeg ser etter over speglen i frontruta, ser jeg ikke noe spesielt som kan ligne på en regnsensor. Og ellers når jeg setter viskerarmen i stilling 1 ( hakket over "av" stilling, og 2 hakk over fjærbelastet stilling..) så sviver viskerene uansett..Kan vri på "hjulet" og regulere hastigheten, men den stopper liksom aldri helt opp, når det ikke er regn. Og visker selv om det ikke er regn. Spørsmålet blir da, har jeg regnsensor? Virker ikke i såfall, og selv om jeg ikke har så mye erfaring med regnsensor og e39, ville jeg trodd at denne sensoren skulle vær ganske lett og se, for å bekrefte at den er der.. eller 8) ?

I samme annonsen stod det forresten at det var en 150hp i bilen. Er chippet til ca 180. Men etter det jeg erfarer var det ingen 2000 modeller , 520d som hadde 150 hester. Min oppfatning er at det er 136 hester orginalt i denne bilen.

:arrow: Noen som kan bekrefte det?

http://i59.photobucket.com/albums/g299/ ... visker.jpg

Skrevet

Hvis du har regnsensor, er den en "klump" bak på sladrespeilet ditt med et felt tilknyttet frontruten. Er veldig enkelt å se dette. Så hvis det ikke er noe spesielt der, så har du nok ikke regnsensor.

Skrevet

Hvis du ser bak sladrespeilet mitt der så ser du regnsensoren (den rektangulere "klædden" på ruta)..

Jeg mener at regnsensor var standard på alle E39 med originalmonterte xenon-lys...

bimmer1.jpg

Skrevet

Takk for svar!

Har verken orginale xenon lykter, eller noen klosse over sladrespeilet, så..da har jeg kjøpt en bil som har 14 hk mindre enn lovet, og ikke regnsensor.. Kjipe greier.. :cry:

Må vell være lov å kreve noe igjenn for dette?

PS. Flott bil, aloebiz.net!!

Skrevet

Jepp, dette er vesentlige mangler vil jeg påstå.. villedende informasjon er direkte grunn til feks å heve kjøpet.. eller du kan prøve å få noe igjen.. har en grei sak her vil jeg tro!

Skrevet
Jepp, dette er vesentlige mangler vil jeg påstå.. villedende informasjon er direkte grunn til feks å heve kjøpet.. eller du kan prøve å få noe igjen.. har en grei sak her vil jeg tro!

det spørs jo selvsagt om det med antall hk og regnsensor står i kontrakten da. For hvis det ikke står der at det skal være bøttevis med hk og regnsensor der, så kommer han nok desverre ikke langt vil jeg tro.

Skrevet

Tja.. spørs hvor langt han er villig til å dra saken det da.. går sikkert an å oppdrive annonsen da..

Skrevet

Stemmer nok det, men selger kan jo hevde at han "i etterkant informerte om feil i annonse" eller lignende... Mange frekkaser ute å går i dette landet....

Skrevet

Har heldigvis lagra hele annonsen på pcen, i tillegg til at jeg har printa den ut. 8)

Der står det vart på hvitt på utsyrslisten: Regnsensor , setnrallås osv..

:?

Og så står det også at "bilen er chip'et og har ca 177hk (mot normalt 150)."

er jo veldig fornøyd med kjøpet ellers, så har ikke tenkt å heve kjøpet, men dersom det kommer til "ingen penger igjenn, uansett" får jeg vurdere det. Kjipe greier :roll:

Skrevet
Har heldigvis lagra hele annonsen på pcen, i tillegg til at jeg har printa den ut. 8)

Der står det vart på hvitt på utsyrslisten: Regnsensor , setnrallås osv..

:?

Og så står det også at "bilen er chip'et og har ca 177hk (mot normalt 150)."

er jo veldig fornøyd med kjøpet ellers, så har ikke tenkt å heve kjøpet, men dersom det kommer til "ingen penger igjenn, uansett" får jeg vurdere det. Kjipe greier :roll:

Har du sjekket hvor mange hk du har nå da? Er vel antall hk ETTER chiping som er interessant for deg, ikke hva som var før? Selv om jeg skjønner poenget ditt.

Men fint for deg at du har salgsannonsen, da har du hvertfall noe å slå i bordet med. Skjønner godt du føler deg litt "lurt" her. Lykke til i hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...