HelgePer Skrevet Januar 22, 2007 Share Skrevet Januar 22, 2007 Har en M20b20 som ikke vil gå skikklig. Står i en 86 mod 320i. Er vel L-jetronic innspøytning på disse viss eg ikkje tar feil. Går fint på tomgang, men viss eg gir gass begynner bilen å fuske og det smeller ut av innsuget. Har sjekket fordeler og tennkabler, det ser greie ut. Noen som har noen gode råd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willersrud Skrevet Januar 22, 2007 Share Skrevet Januar 22, 2007 Hadde samme problemet på min 87 modell m20b20, byttet LLM jeg (luftmengdemåler) da hadde jeg ikke noe problemer lenger.. er jo vært et forsøk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HelgePer Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2007 Noen andre tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 hadde samme problemet på min, da var det den sensoren som plugges inn i fordeleren som ikke satt ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HelgePer Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2007 Har byttet lmm og sett over vacuumslanger. Fusker fortsatt når eg gir gass hurtig. Skjønner ikke helt ka som kan være gale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Januar 27, 2007 Share Skrevet Januar 27, 2007 har du sjekket den sensoren som står på siden av fordeleren? kan hende at slruen som holder den fast e rista løs? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 27, 2007 Share Skrevet Januar 27, 2007 Pluggene.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HelgePer Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2007 Noen som vet hvordan eg tester om lmm fungerer som den skal? Måle signalet ut? Kjørte motoren gjennomvarm, når eg da berre ga litt gass gjekk motoren berre tyngre og tyngre helt til den begynte å fuske. Går som sagt helt fint på tomgang. Får ikke nok bensin tror eg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 Hvis du holder LMM med kontakten mot deg er pos 4 3 2 1. 4:godsforbindelse=0V 3:spenningstilførsel=5V 2:tomgang=0,5-1,5V max turtall=4,5V (multiplugg skal være tilkoblet, alle testing foregår med tilkobling til jord. For testing av potensiometer =2 skal verdiene være glidende: gå jevnt fra 0,5 til 4,5 når du beveger klaffen inni LMM) sjekk at "klaffen" har en jevn glidende bevegelse, hvis ike kan du rengjøre med løsemiddel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mithrandster Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 Kan kanskje ta en titt her.. Ikkje at vi egentlig har kommet på noe som hjelper ennå.. Er nok mange ting som får den til å fuske.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39604 eller her, det er egentlig mye det samme.. men er noen som har funnet noen løsninger iallefall.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39816 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HelgePer Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2007 Hvis du holder LMM med kontakten mot deg er pos 4 3 2 1.4:godsforbindelse=0V 3:spenningstilførsel=5V 2:tomgang=0,5-1,5V max turtall=4,5V (multiplugg skal være tilkoblet, alle testing foregår med tilkobling til jord. For testing av potensiometer =2 skal verdiene være glidende: gå jevnt fra 0,5 til 4,5 når du beveger klaffen inni LMM) sjekk at "klaffen" har en jevn glidende bevegelse, hvis ike kan du rengjøre med løsemiddel. Gelder dette for LMM til E30 med L-Jetronic? Altså 86/87 mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HelgePer Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2007 Har min bil veivakselsensor? Og hvor finner eg denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 det er den sensoren som står på siden av fordeleren, eller det er det samme som veivaksel sensor, har jo sakt før at du burde sjekke den, hadde akkurat samme prob på min m20b20 k-jetronic og da var det den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HelgePer Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2007 Ah, samma sensor forskjellig navn... Den har eg skjekka opp, sitter skikkelig men bør vel kansje ta den ut og sjekke for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 skal ikke si at det er 100% sikkert at det er den som er galt, var det på min, men prøv og få lånt deg en lmm og prøv med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå