Sindregutt Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 hei, Jeg har problemer med at vannet på motoren min blir borte. Ekspansjonstanken på siden av radiatoren blir fort tom. Jeg kan kjøre VELDIG mange km uten å etterfylle selvom den varsler lavt kjølevæske nivå. (men jeg pleier å etterfylle ofte).. Det ryker lite, og den bruker minimalt med olje... Bilen er en e34 525 24v Sindre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
javewl Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Er ikke denne overtrykks "proppen" som har hoppet ut da? Da jeg ordnet det på min sluttet den å lekke/bruke vann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindregutt Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2007 Den lille skrua i radiatoren sitter der.. jeg kan heller egentlig ikke se noen lekasje når bilen står på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Du får ta en trykktest av systemet,kan være en liten utvendig lekkasje som treffer varmt metall og derfor fordamer,alså ingen synlig drypping på bakken.Men en får jo synlige avleiringer av dette i tilfelle. Eller du kan ha innvendig lekkasje,alså i olja eller i forbrenninga. En trykktest solves the question! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindregutt Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2007 Hvordan tar jeg en trykktest enkelt og greit? Er jo bra trykk i slangene etter jeg stopper bilen blant annet.. Ingen olje i vannet elelr vann i olje eller røyk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Går motoren ellers bra? Har den gått varm før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindregutt Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2007 Den går helt greit/"bra".. Den kokte for meg en gang her... Men har alltid hatt det problemet, siden jeg kjøpte den i fjor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Kan jo kanskje være dårlig toppakning? Da vil den jo bruke vann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Kjør motoren varm slik at det blir trykk i systemet og få gjerne noen til å holde litt turtall for deg mens du ser over alle slanger og koblinger. Det kan hende det er en ørliten lekkasje et sted. Jeg hadde et mikroskopisk hull i en slange under innsuget en gang, og det var ikke lett å oppdage. Vanskelig å få sett innunder der. Må gjerne til med lommelykt og speil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindregutt Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2007 Jepp, får ta en titt etterpå! Men hvis den skulle hatt gåen topp ville den vel fått litt mer eksosrøyk(gjerne med litt smak/lukt) og vann i olje/olje i vann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindregutt Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2007 Hvordan fungerer egentlig radiatoren på disse bilene? Den har jo integrert ekspansjonstank. Vil det da si at hvis overtrykksventilen er ødelagt så kan vannet fordampe ut igjennom luftinga på ekspansjonstanken? Sindre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Hadde lignende problem på min M50B25, der var det den store slangen som går inn til ekspansjonstanken som ikke satt godt nok. Strammet den, og vips, problem løst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Hvordan tar jeg en trykktest enkelt og greit? Er jo bra trykk i slangene etter jeg stopper bilen blant annet.. Ingen olje i vannet elelr vann i olje eller røyk.. Du bruker et apparat/utstyr som du monterer/skrur nedpå ekspansjonstank/radiator. Denne har manometer slik at du ser om trykket minsker(skal holdes konstant). Minker trykket har du en lekkasje. Bruk trykkluft for å tilføre systemet trykk(ca 1.0-1,5kg). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå