Gå til innhold

Eu godkjenning: utgått frist

Stabwound
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ha godkjent bilen i november, men fikk et par feil på godkjenninga, så nå har bilen stått begrav i garasjen siden desember.

Kan jeg gå til et annet verksted og be om ny godkjenning, uten å nevne mangel lappen min, eller er den "registrert" i en database eller noe? kan jo være at det nye verkstedet ikke legger merke til de samme feila, så slipper jeg å rette på dem, siden feila ikke er særlig store, og økonomien min er på minus. itillegg har jeg altfor liten garasje til å kunne skru på bilen i denne kulda. Jævla dritt-situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha godkjent bilen i november, men fikk et par feil på godkjenninga, så nå har bilen stått begrav i garasjen siden desember.

Kan jeg gå til et annet verksted og be om ny godkjenning, uten å nevne mangel lappen min, eller er den "registrert" i en database eller noe? kan jo være at det nye verkstedet ikke legger merke til de samme feila, så slipper jeg å rette på dem, siden feila ikke er særlig store, og økonomien min er på minus. itillegg har jeg altfor liten garasje til å kunne skru på bilen i denne kulda. Jævla dritt-situasjon.

Mangellappen er nok meldt inn, så det må fikses før bilen kan godkjennes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i samme klemma selv.. hvor lenge varer denne mangellappen da?

man kan vente et helt år på å fikse feila, så få den sjekke på grunnlag av den gamle eu-godkjenninga..??

I praksis kan du vel vente så lenge du vil med å godkjenne, så lenge du klarer å holde dem unna skiltene dine? :roll:

Når det gjelder hva loven sier er jeg faktisk usikker, og har heller ikke funnet noe i forskriften om PKK. Jeg antar at det når bilen har avskiltingsbegjæring vil gå under regelverket om avskiltede biler, hvor det bare sies at dokumentasjon på at bilen er godkjent før bilen kan påskiltes.

I praksis vil du jo få en avskiltingsbegjæring (og dermed kjøreforbud) på en bil som ikke er utbedret og godkjent innen fristen.

Jeg understreker dog at det meste her er antakelser - forskriften sier ingenting om hva som skjer hvis du "gjemmer bort" bilen en stund:

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-20020808-0875.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får brev fra BT om at du må levere inn skilta,, først da er ikke bilen lovlig på veien. (ingen problemer angående forsikring ol før du har fått det brevet). Har hørt med BT om det.

venter forresten på å få det brevet(eller helst ikke da) :lol:

bilen min også skulle vært inne i november....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der, jeg fikk ikke brev om at min bil var begjært avskiltet, det fant jeg ut på internett, så jeg leverte skiltene i forrige uke. :(

Samme her, jeg har en gammel Chevy som skulle vært godkjent i november, men som har blitt stående på grunn av endel feil. Den ble begjært avskiltet 4. desember. Men noe brev? Neeeei, det har vi ikke sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...