Stabwound Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Jeg skulle ha godkjent bilen i november, men fikk et par feil på godkjenninga, så nå har bilen stått begrav i garasjen siden desember. Kan jeg gå til et annet verksted og be om ny godkjenning, uten å nevne mangel lappen min, eller er den "registrert" i en database eller noe? kan jo være at det nye verkstedet ikke legger merke til de samme feila, så slipper jeg å rette på dem, siden feila ikke er særlig store, og økonomien min er på minus. itillegg har jeg altfor liten garasje til å kunne skru på bilen i denne kulda. Jævla dritt-situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spitz Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Jeg skulle ha godkjent bilen i november, men fikk et par feil på godkjenninga, så nå har bilen stått begrav i garasjen siden desember.Kan jeg gå til et annet verksted og be om ny godkjenning, uten å nevne mangel lappen min, eller er den "registrert" i en database eller noe? kan jo være at det nye verkstedet ikke legger merke til de samme feila, så slipper jeg å rette på dem, siden feila ikke er særlig store, og økonomien min er på minus. itillegg har jeg altfor liten garasje til å kunne skru på bilen i denne kulda. Jævla dritt-situasjon. Mangellappen er nok meldt inn, så det må fikses før bilen kan godkjennes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 er i samme klemma selv.. hvor lenge varer denne mangellappen da? man kan vente et helt år på å fikse feila, så få den sjekke på grunnlag av den gamle eu-godkjenninga..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rams Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Hvis du leser "mangellappen" du fikk av verkstedet som utførte testen står det også hvilke frister du har å forholde deg til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spitz Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 er i samme klemma selv.. hvor lenge varer denne mangellappen da? man kan vente et helt år på å fikse feila, så få den sjekke på grunnlag av den gamle eu-godkjenninga..?? I praksis kan du vel vente så lenge du vil med å godkjenne, så lenge du klarer å holde dem unna skiltene dine? Når det gjelder hva loven sier er jeg faktisk usikker, og har heller ikke funnet noe i forskriften om PKK. Jeg antar at det når bilen har avskiltingsbegjæring vil gå under regelverket om avskiltede biler, hvor det bare sies at dokumentasjon på at bilen er godkjent før bilen kan påskiltes. I praksis vil du jo få en avskiltingsbegjæring (og dermed kjøreforbud) på en bil som ikke er utbedret og godkjent innen fristen. Jeg understreker dog at det meste her er antakelser - forskriften sier ingenting om hva som skjer hvis du "gjemmer bort" bilen en stund: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-20020808-0875.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Er vel ikke i alle tilfeller manglane blir meldt inn trur jeg, mao i noen tilfeller vil det kansje funke å bruke et annet verksted som ikke finner de samme feila. men ville ikke verdt for sikker på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje325i Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Når du får brev fra BT om at du må levere inn skilta,, først da er ikke bilen lovlig på veien. (ingen problemer angående forsikring ol før du har fått det brevet). Har hørt med BT om det. venter forresten på å få det brevet(eller helst ikke da) bilen min også skulle vært inne i november.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Merkelig det der, jeg fikk ikke brev om at min bil var begjært avskiltet, det fant jeg ut på internett, så jeg leverte skiltene i forrige uke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spitz Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Merkelig det der, jeg fikk ikke brev om at min bil var begjært avskiltet, det fant jeg ut på internett, så jeg leverte skiltene i forrige uke. Samme her, jeg har en gammel Chevy som skulle vært godkjent i november, men som har blitt stående på grunn av endel feil. Den ble begjært avskiltet 4. desember. Men noe brev? Neeeei, det har vi ikke sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå