Gå til innhold

Powerfilter på 520i E34. Hvordan blir lyden?

Anderslien
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan lyden blir hvis jeg setter på et powerfilter på min 520i. Blir den grommere og at jeg hører seksern mer, eller?

Jeg har hørt at du kan miste litt effekt av å sette på powerfilter. Er dette sant, eller? Hvis jeg fjerner filteret i luftfilterboksen, er det ikke til å annbefale, eller? Vil jeg miste effekt uten det filteret?

Jeg lurer også på hvor jeg får kjøpt powerfilter til min bil som er bra?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører innsugslyden noe bedre, nesten ala forgasser "baap" lyden ... Men man må være påpasselig å rense filteret ofte, det tiltrekker seg sinnsykt med støv og slagg/sand/grus. Hvis du plasserer filteret helt feil så filteret kun trekker varmluft vil du tape på det, men det er minimalt.

At man merker noe forskjell, bortsett fra lyden har jeg ingen tro på.

Powerfilter/KN/Green filter får man kjøpt hos de fleste bilrekvisitasbutikker. Bare husk å få tak i et som har samme diameter som luft mengde måler flensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et KN kit er veldig greit. Da følger alt med slik at monteringa blir proff og ordentlig! Ble god lyd i min M10 motor :D

Er ikke de kittene veldig dyre? Hvor får jeg kjøpt de?

Jeg så på torshov bil at de selger powerfiltre for rundt 300kr. Er det noe tess? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et KN kit er veldig greit. Da følger alt med slik at monteringa blir proff og ordentlig! Ble god lyd i min M10 motor :D

Jeg så på torshov bil at de selger powerfiltre for rundt 300kr. Er det noe tess? :)

Jeg ga 800,- for mitt fra Schmiedmann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga 800,- for mitt fra Schmiedmann :)

Det var ikke så værst da... Det kan jeg jo tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kn filter som egentlig er til m5 3,8 på m50b25`en,

sinnsykt leven av det ihvertfall :wink:

kjøpte det hos en kompis som har m5, han gadd ikke å montere det, fikk det for 300 spenn, helt nytt i eske, tror det koster 1300 eller no :lol:

Du har ikke tatt opp lyden eller kan gjøre det når du gir på litt og sånt? :)

Filme med panseret oppe og gi på litt. Kan gjøre det med mobilen og sende på mms eller noe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fin dyp lyd under pådrag.. men vær obs på at det blir en del mer lyd enn før (under pådrag). Tøff sugelyd når du står stile og tap'er pedalen også.

Har du powerfilter på din bil? Hvis ja, kan du ta opp lyden? Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...