Arimanni Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Nokon som har nokre "kjerringråd" for å sleppe å ha fryste dører? Trur eg har prøvd alt av "silikon" o.l, men jevelskapet fryse like godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klebefix Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Garasje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2007 Garasje er for pingle, så lenge det er eit lite hull eg kan sjå vegen igjennom, og eg får opp døra, så klare det seg hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Hm... fjern all drit fra låsen, og olje den opp med skikkelig olje + drit i å vaske bilen når det er kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian08 Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Ha vanlig vann med salt i. Trenger ikke være varmt heller. Så heller du over. Funker også mot frost på ruter osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 salt i låsen!? Støtter BalleKnalle sitt forslag,prøv å ta låsen ut og smør den opp skikkelig med olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 salt i låsen!? Støtter BalleKnalle sitt forslag,prøv å ta låsen ut og smør den opp skikkelig med olje. hvis jeg forstår trådstarteren riktig er det snakk om fastspeika gummilister og ikke selve låsen som speiker? Silikonspray gjør i såfall jobben godt for meg.....mulig vasilin også funker, det har jeg ikke prøvd selv, men hørt om folk som bruker det med hell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 har hørt at bremseveske funker men dette er ikke noe som jeg ville prøvd. hvis du er veldig plaget så er vel det beste rådet å faktisk bare skifte pakningene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind81 Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Men er det nå låsen det er snakk om er det bare å varme opp nøkkelen med en lighter, funker fett:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinE39 Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 har hørt at bremseveske funker men dette er ikke noe som jeg ville prøvd. hvis du er veldig plaget så er vel det beste rådet å faktisk bare skifte pakningene. Vil ikke bremseveske ødelegge lakken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 TØRK lister etter vask, evt. dropp å vask når det er minusgrader og du ikke har garasje. Etterpå drar du over ALLE lister med silikonstift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-M-Tech cab Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Ha vanlig vann med salt i. Trenger ikke være varmt heller. Så heller du over. Funker også mot frost på ruter osv... hvem i svarte svingende heller saltvann over bilen sin da?? vedkommende skulle hatt et kakk i bakhodet med en 3-tonns garasjejekk...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Det er viktig at listene/pakningene er reine før en tar på noe stoff. Men ta på silikonfett,vasellin osv. Men det må være produkte uten vann i seffen. En får jo f.eks vasellin med vann i osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Ha vanlig vann med salt i. Trenger ikke være varmt heller. Så heller du over. Funker også mot frost på ruter osv... hvem i svarte svingende heller saltvann over bilen sin da?? vedkommende skulle hatt et kakk i bakhodet med en 3-tonns garasjejekk...... noen gjør vist Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Jeg bruker silicon spray. Prøvde en del stifter og. men en spray på biltema koster vel det samme og inneholder 5ganger mer. Til låsen bruker jeg en fin blanding låsolje og låsespray. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå