The_transporter Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 haha smarteste jeg har hørt!! salte bilen nettopp derfor jeg vasker bilen om vinteren for å fjerne saltbelegg og bevare bilen litt men hver sin smak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 jeg har det problemer også på min e36 at dørene fryser igjen, men så kjøpte jeg en sånn anti freeze spray på biltema og spraya nede i sprekkene vips så åpnet den seg;) vært et forsøk;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 I alle dager.. bremsevæske og saltvann? Håper de som nevnte dette prøvde å være morsomme. Bremsevæske tar lakken, og er dessuten noe som absolutt ikke skal i naturen. Saltvann i låsene er sikkert smart på en bil som bare skal låses opp og kjøres til høggern, men jeg ville ikke sett inni der noen måneder senere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Er du sikker på at bilen ikke har låstiner? Holder håndtaket ute, da starter tiningen. Ellers må du sprute inn noe som fortrenger fuktighet, så må du olje den skikkelig og litt ofte. På dørpakninger fungerer det fint for meg med silikonstift, men så bor jo ikke jeg på norges kalleste plass heller da..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Mye bra tips! Jeg går selv for: tørking og smøring med silikon på dørlistene etter vask og ved ekstreme tempraturer. På låsen smør jeg den godt opp med låsolje minst 2 ganger i uka, og hver kveld setter jeg på en liten teipbit over nøkkelhullet , slik at ikke frosten trekker inn. Dette har faktisk en veldig god effekt, aldri hatt problem å få opp dørene på min ur-gamle E30 noensinne. Vil påstå at det er ganske bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 I alle dager.. bremsevæske og saltvann? Håper de som nevnte dette prøvde å være morsomme. er desverre mange som tror det funker fett med bremsevæske. bla min bestefar til tross for at jeg har visst ham svart på hvitt hvor det står at det etser lakken. et annet eksempel er min egen bil hvor lakken har fått bra med juling av dette av tidligere eier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andymac Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Det er jo selvfølgelig litt sent nå, men om man er føre var og smører med sånn silikonstift før vinteren setter inn, så slipper man problemer senere.. Om man ikke har garasje selv, så er det greit å passe på å tørke og smøre listene når man har parkert i garasjeanlegg på f.eks kjøpesenteret eller lignende. Da har det gjerne tint litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Defa warmup Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 har hørt at bremseveske funker men dette er ikke noe som jeg ville prøvd. hvis du er veldig plaget så er vel det beste rådet å faktisk bare skifte pakningene. Vil ikke bremseveske ødelegge lakken? hehe jo mest sansynlig så gjør den nok det:) derfor jeg skrev at det var noe ikke jeg ville prøvd;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Vasker jeg bilen prøver jeg gjøre det i en vaske hall der jeg kan tørke av bilen. Tørker da rundt listene i dørene samt setter inn låsen med låseolje/56. Prøver derretter kjøre bilen god og varm får forhåpentligvis drive ut litt fukt. Om dør låsen først har fryst og problemer med å få låst opp henter jeg en pose med varmt vann og legger inntil dørlåsen noen 10talls sekunder.Derretter smøre inn med låsolje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Defa warmup Mannen med alt for mye penger/helt rette prioriteringer Velg selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrem Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Bremseveske inneholder mange gode stoff som ikke ødelegger gummin menn formykner og gjør den ekstremt god........!!!!!!!! Menn den etser vekk lakken så du kann ikke sitte der i søvne å skvette rundt lista =P En annen ting som også fungerer er bumpercare faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Kanskje ett salgstriks, men jeg ble frarådet å benytte silikon/vaselin på mine dører av BMW verksted. Dette da BMW-listene vistnok inneholder teflon. Om listene inneholder teflon, så vil jeg tro at å smøre en olje med høy viskositet på listene kanskje heller ville fungert bedre/lengre. Jeg ble bedt om rett og slett å tørke listene godt etter bilvask. Men er listene blitt gamle og slitt, som mine, så er å bytte dem det eneste permanente som fungerer. Resterende blir kun nødløsnninger der og da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2007 Defa warmup Har det, men ettersom bilen står parkert på "gata" i bergen, så føle eg ikkje for å strekke opp ledning, blant anna fordi eg nokon gonger må parkere ein del 100 meter fra leiligheiten. Alle låsene tok eg ut i sommar og rensa og smurte. Men er litt plaga på passasjersida at låsen fryse (vart nokre av E34-ene levert med oppvarma døre/lås? - i så fall, kor får eg tak i det?), men eg sitte ikkje der, så det drite eg i. Men ang. førerdøra kan det vere litt irriterende når eg skal på jobb klokka 6.30 om morningen (og allerede har dårleg tid) og ingenting fungerer! Hehe.. Vaske bilen? Nei, det gjere eg ikkje her i Bergen Det gjere eg når eg er heime og har tilgang på oppvarma garasje, eller det skulle vere + grader her i Bergen Men det som er litt merkeleg, er at når eg er i Sogn, eller andre plasser inni landet, så er eg ikkje så plaga med det. Vist f.eks bilen står parkert på fjellet ved hytta, så er eg ikkje plaga med det. Og der er det ofte nedimot -20 grader. Men der har eg aldri vore plaga med det :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrem Skrevet Januar 26, 2007 Share Skrevet Januar 26, 2007 Sikkert noe med luftfuktigheten i bergen som gjør att d legger seg kondens idører o.s.v og derfor fryser d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå