Gå til innhold

"Kjerringråd" mot fryste dører?

Arimanni
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

E34 ble levert med låsvarmer (tiner ved å holde håndtaket ute), men vet jo ikke om du har det. Fjernstyrt sentrallås er vel egentlig den beste løsningen.

Stemmer, og du verden hvor jeg lurte på hva den kontakten var til. Den sitter nede til høyre på førerdøren, men hos meg var det kun tomme kontakten som stod der. Mulig siden det er importbil? Vet ikke.

Uansett, her oppe i Kristiansund har vi ihvertfall ikke lavere luftfuktighet enn i Bergen. Mindre regn, men mere pådriv fra bøljane blå :wink: 15minus her er KALDT

Æ har ikke hatt problemer med dørene mine i år, og tror det skyldes at jeg tok av dørtrekkene og rett og slett vasket hele innerdøra med WD40. Gjorde alt 100% rent med dette før jeg tilsatte kjedeolje (Den jeg benytter på sykkelen vinterstid) og ren fin gris på tannføringer og sleider ellers.

Vet ikke om dørene skal være helt tørr inni her, men mine hadde litt fukt i bunnen, og dette vil ihvertfall ikke bedre saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

salt i låsen!? Støtter BalleKnalle sitt forslag,prøv å ta låsen ut og smør den opp skikkelig med olje.

hvis jeg forstår trådstarteren riktig er det snakk om fastspeika gummilister og ikke selve låsen som speiker? Silikonspray gjør i såfall jobben godt for meg.....mulig vasilin også funker, det har jeg ikke prøvd selv, men hørt om folk som bruker det med hell.

vaselin fungerer veldig bra. Gjør at døren ikke klistrer seg fullstendig inntil. Har sittet på med en kamerat hvor dørene foran var fryst fast.. Ikke noe spes moro å krype gjennombagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkte prisen på Webasto hos BMW i dag, pris 22 000,-.

Noen E39 har montert noe av Webasto originalt, ved viderebygging her var prisen 12 000,-.

Men siden jeg har dieselbil, anbefalte de meg å montere DEFA istedenfor på grunn av batteriladeren (har slitt en del med lite strøm nå i vinter).

Bestilte DEFA-Warm up jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...