niklas77 Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Hva er egentlig vitsen med at rutene går ca 1 cm ned når dørene åpnes på coupe ?? I disse dager er jo alt fastfrosset når jeg åpner bilen, er ikke bevegelse i vindu-glasset, men døren går jo fortsatt helt fint opp... er dette bare en gimmick ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Tror meningen med det er å få det mer forseglet. Hvis vinduet ditt ikke går opp og ned ved åpning av døra, har nok vinduet satt seg fast på "nede stadiet". Da er ikke døra skikkelig tett, dette fikk jeg erfare da jeg spylte bilen i fjor, da det kom litt vann inn gjennom sprekken ved vinduet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklas77 Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2007 Tror meningen med det er å få det mer forseglet. Hvis vinduet ditt ikke går opp og ned ved åpning av døra, har nok vinduet satt seg fast på "nede stadiet". Da er ikke døra skikkelig tett, dette fikk jeg erfare da jeg spylte bilen i fjor, da det kom litt vann inn gjennom sprekken ved vinduet. Ok, men da kunne jo vinduet stått i øverste stilling hele tiden da, ser liksom ikke helt den store forskjellen der. Er muligt pga at døren skal være lettere å lukke (mindre motstand)... ?? Det jeg snakker om er når det ligger is og snø rundt ruten, da greier jo ikke motoren å trekke ruten ned når jeg åpner, dette må jo alle ha opplevd når det er frost ute.... Det funker bra ellers, dette er bare når det er frost og bilen står ute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Syntes nå det er litt stilig jeg.. Men har ikke dette noe med at det er samme dører som cab da? At det har en mer nyttig funksjon der? Eller har det noe med at visst man smeller døren veldig hardt igjen at den ikke har full kontakt med listen ?? Tenker bare litt høyt heri, ikke peilingen. Kanksje en av "leksikonene" kan hjelpe oss? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Det jeg har opplevd er at vinduet ikke ville gå opp når det frost ute. Det er det jeg mistenker ruta de har gjort. Da kan du prøve å kjør ruta helt ned, også opp igjen. Deretter åpner du døra og ser om vinduet går opp og ned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Syntes nå det er litt stilig jeg.. Men har ikke dette noe med at det er samme dører som cab da? At det har en mer nyttig funksjon der? Eller har det noe med at visst man smeller døren veldig hardt igjen at den ikke har full kontakt med listen ?? Tenker bare litt høyt heri, ikke peilingen. Kanksje en av "leksikonene" kan hjelpe oss? Jeg tror nå det er får og forsegle skikkelig jeg da, bare tenker høyt jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklas77 Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2007 Det jeg har opplevd er at vinduet ikke ville gå opp når det frost ute. Det er det jeg mistenker ruta de har gjort.Da kan du prøve å kjør ruta helt ned, også opp igjen. Deretter åpner du døra og ser om vinduet går opp og ned Ruta kan jo ikke gå opp når den ikke er gått ned. Bilen fryser jo om natten da når jeg sover Er ikke sjangs å få bevegelse i den ruten når det ligger en 2cm remse med is helt nede mellom ruten og døren, er jo som limt det Derfor åpner jeg heller ikke vinduet når jeg kjører sålenge det er frosset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastbmw Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Eller eventuelt få bilen din i ei tørr og varm garasje?? bmw'er fortener ikkje å bli kjørt rundt nedsnødde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklas77 Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2007 Syntes nå det er litt stilig jeg.. Men har ikke dette noe med at det er samme dører som cab da? At det har en mer nyttig funksjon der? Eller har det noe med at visst man smeller døren veldig hardt igjen at den ikke har full kontakt med listen ?? Tenker bare litt høyt heri, ikke peilingen. Kanksje en av "leksikonene" kan hjelpe oss? ja, stilig er det jo, det er greitt, men greier liksom ikke helt å se den praktisk årsaken til at det slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklas77 Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2007 Eller eventuelt få bilen din i ei tørr og varm garasje?? bmw'er fortener ikkje å bli kjørt rundt nedsnødde... Joa, garasje er jo det beste da, men er nå engang slik at jeg ikke har det for tiden Dessuten er det ikke mange dagene det er snø og is her på vestlandet da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Det jeg har opplevd er at vinduet ikke ville gå opp når det frost ute. Det er det jeg mistenker ruta de har gjort.Da kan du prøve å kjør ruta helt ned, også opp igjen. Deretter åpner du døra og ser om vinduet går opp og ned Ruta kan jo ikke gå opp når den ikke er gått ned. Bilen fryser jo om natten da når jeg sover Er ikke sjangs å få bevegelse i den ruten når det ligger en 2cm remse med is helt nede mellom ruten og døren, er jo som limt det Derfor åpner jeg heller ikke vinduet når jeg kjører sålenge det er frosset. Såpass ja, misforsto litt jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328 Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 har akkurat samme prob på min cab med at vinduet fryser.. hvorfor vinduet går ned er for at det skal bli helt tett når du lukker døra for du har ikke den kanten over vinduet på cab og coupe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 glad jeg har sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Er vel et kjent problem på cupe,er jo ikke ramme rundt ruta som på sedan. Er stilig,men ikke om vinteren.Ikke alle har garasje og om man har,så har man kansje ikke på jobben... En svakhet dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå