krist_olsen Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 som dere ser i topic så lader kun bimmeren 11,7 volt på tomgang men vist eg ruser den opp ett par tusen rpm så lader den maks 14. skal dette vere sånn?
Øyvind L. Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Nei det skal ikke være slik. Du bør ta en overhaling av dynamo.. Bytte børstene og sjekke spenningsregulatoren..
krist_olsen Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Skrevet Januar 24, 2007 oki. fant ikke børster på gs bildeler men fant spenningsregulator og den kosta jo over 1000 spenn
e30 tic Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Nei det skal ikke være slik. Du bør ta en overhaling av dynamo.. Bytte børstene og sjekke spenningsregulatoren.. helt sikker på det? godt mulig at eg har hatt dårlige dynamoer på mange av mine biler, men har jo merket flere ganger at lade lyset ikke forsvinner før man har feks 1200 o\min er ikke kun bmw eg har merket dette på da..
krist_olsen Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Skrevet Januar 24, 2007 den skal jo kunne lade bateriet på tomgang og?
Muren Motorsport Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 det klarer den ikke hvis du har på lys,bakrute,varmeapparat,osv,osv
e30 tic Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 å noe sier meg at du har noen kraftverklignende forsterke baki som også trekker strøm på tomgang?
Øyvind L. Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Joda den skal lade med over 12v på tomgang med alle lysene på.. Mange M50b25 motorer har 140A lader. Den bør vertfall lade 13v på tomgang. Ladelyset skal slukke få sekunder etter at du har startet opp. Du skal ikke trenge å ha 1200 omdr for at lampa skal slukke.
e30 tic Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Joda den skal lade med over 12v på tomgang med alle lysene på..Mange M50b25 motorer har 140A lader. Den bør vertfall lade 13v på tomgang. Ladelyset skal slukke få sekunder etter at du har startet opp. Du skal ikke trenge å ha 1200 omdr for at lampa skal slukke. 1200 et tall eg tok i fra lufta... er jo gammle biler eg har opplevd dette på..man starter og de går kansje på godt under 1000...og det lyser, gir litt gass så forsvinner det. 140a burde jo holde??
Øyvind L. Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Men på en E36 skal det være undøvednig å gi litt gass for at ladelampen skal slutte å lyse.. Jeg hadde 140A lader på min 93 mod E36 325i. Det er originalt. Min ladet 14.2 på tomgang og 14.4 når jeg hadde turtall.
Muren Motorsport Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Men på en E36 skal det være undøvednig å gi litt gass for at ladelampen skal slutte å lyse..Jeg hadde 140A lader på min 93 mod E36 325i. Det er originalt. Min ladet 14.2 på tomgang og 14.4 når jeg hadde turtall. Om vinteren? med alt el-utstyr inne? mine bmw'r. har ikke ladda så heftig hvertfall. laddelampen har alltid slukna med en gang den starta, men det er ikke det samme som att den ladder 14,4 volt, ladelampen lyser når den ikke ladder den. dvs, defekte børster/rele, eller dynamoreima er vekk..
weheeE34 Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 som muren sier, så skal det sannsynligvis være sann, har aldrig målt 14,4 volt på noen biler på tommgang. laddelyset kan foresten også lyse dersom magnitiserings generatoren til dynamoen ikke bygger opp strøm, men da måler du 0 volt etter en viss tid, altså, selv om børster er ok, så klarer ikke dynamo å bygge opp den berømte sinuskurva som likerettes å leveres som likestrøm til ditt batteri.
-Bmw e36- Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Var borti det samme på en diger dodge av en russebil vi hadde. Vi fikk med en lærer i bilelektronikk og da viste det seg at vi måtte bare stramme reima..
Aleks Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 det du oxo kan prøve er å strekke en kabel fra dynamo og til minus polen på batteriet.. kan være dårlig jording som gjør d.. eg hadde d slik på min 90 mod opel vectra.. ladet rund 12 V.. så strakk eg opp en kabel og da ladet den som den skulle.. verdt et førsøk:D men siden du har batteri bak så kan d bli problematisk kansje.. du kan jo oxo finne et annet bra jordingspunkt.. framme i motorrommet. på blokken eller i karroseriet..
KennetG Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 dynamoen skal lade med 13,8v på tomgang og oppi 14,4v ved turtall. dersom den ikke har den ladespenningen på tomgang så er børster og eller spenningsregulator gåen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå