ThomasM Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Hei! Jeg sliter med og få skikkelig varme i bilen :\ er det bare siden det er innmari kaldt ute ? eller kan det være noe som er slitt? Bilen er en BMW 318i 96 modell.. Kjenner det er litt varme når jeg har på avduggingstingen.. er klima anlegg, så jeg kan velge grader og sånnt.. Har på 32 grader men funker dårlig hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Luft i kjølesystemet? Sjekket termostaten? Har litt det samme på min e36 320i coupe m/ klima, men blir som regel varmt og godt når jeg kjører. Men står den på tomgang eller kjøres med lav belastning blåser det ikke særlig varmt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Er det lenge siden du skiftet micro/kupefilter? http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=64&fg=10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2007 Skiftet det cupe/pollen filtret nå i sommer.. er ingen andre filter som går til klimaen i bilen ? Mye arbeid og få skiftet termostaten ? Og hvordan sjekker jeg om det er luft i kjølesystemet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauro Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Jeg har også det problemet med at jeg må kjøre bilen for å få varme. Trenger litt turtall. Min far mente jeg måtte etterfylle litt kjøleveske, men ser her at folk tror det er luft i systemet... Hvordan får jeg ut luften, om det er tilfelle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Har du tilstrekkelig med kjølevæske? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Tipper mye luft i systemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2007 tenker jeg får sjekke kjøleveske etterpå ikke gjort det i år.. Men noen som vet hvordan man får luftet systemet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Kan også være selve "Heater matrix" inne i bilen som er gåent. Jeg hadde samme problem på min, og luftet og luftet, men den ble ikke skikkelig varmt. Skiftet også sirkulasjonspumpen ved torpedoveggen uten hell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 tenker jeg får sjekke kjøleveske etterpå ikke gjort det i år..Men noen som vet hvordan man får luftet systemet ? Hvordan å lufte systemet: 1 Få med deg en person som kan hjelpe deg. 2 Start bilen. hold 2000-3000rpm og åpne forsiktig lufteskruen på radiatoren. Er det luft i systemet vil denne luften nå komme ut i form av bobling. Hold skruen oppe i et par sekunder. Lukk skruen. 3 Gjenta prosessen 3-4 ganger. 4 Kjør bilen en liten runde for så å lufte et par ganger til. Dersom ingenting skjer, forsøk å lufte noen ganger mens bilen står i oppover bakke. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2007 tenker jeg får sjekke kjøleveske etterpå ikke gjort det i år..Men noen som vet hvordan man får luftet systemet ? Hvordan å lufte systemet: 1 Få med deg en person som kan hjelpe deg. 2 Start bilen. hold 2000-3000rpm og åpne forsiktig lufteskruen på radiatoren. Er det luft i systemet vil denne luften nå komme ut i form av bobling. Hold skruen oppe i et par sekunder. Lukk skruen. 3 Gjenta prosessen 3-4 ganger. 4 Kjør bilen en liten runde for så å lufte et par ganger til. Dersom ingenting skjer, forsøk å lufte noen ganger mens bilen står i oppover bakke. Lykke til! takk skal du ha får prøve det etter jobb i dag da bare får en som er villig til og drive litt ute i kulda så innmari kaldt ute om dagen :\ hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauro Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Hvor er denne lufteskruen ? Å da må motoren være kald? Kan det ikke sprute masse vann ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2007 er det den lille svarte ved korken til radiatoren ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Hvor er denne lufteskruen ? Å da må motoren være kald? Kan det ikke sprute masse vann ut? Kommer ikke til å sprute mye vann ut nei. Noe vil komme ut, men det er minimalt. Skruen skal jo ikke skrus helt ut uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Hvor er denne lufteskruen ? Å da må motoren være kald? Kan det ikke sprute masse vann ut? And by the way..motoren bør ha driftstemperatur for luftingen gjennomføres. Høyt (jaja, 3000rpm, alt er relativt) turtall på kald motor er ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå