Gå til innhold

E36 Cab 94/97:Ombygging til M3 *NYE BILDER/FERDIG LAKKERT!*

E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

Howdy all!

Etter lang tid har eg endelig fått tatt noen bilder av bilen min som eg holder på å bygge om til M3(S50B32).

Skulle egentlig fått begynt tråden for leeenge siden,men har aldri blitt til at eg fikk tatt noen bilder.

Bedre seint enn aldri :wink:

Kjøpte en koll.skada M3 i Tyskland ifjor sommer,og har deretter flytta det meste over i den andre bilen(318i).

Det som gjenstår er:

* Skifte bakskjerm høgre side

* Avmontere bakfanger for lakkering

* Skaffe ny Ac-vifte m/kappe

* Muligens montere ny oljekjøler i front ved støtfanger

* Justere opp høgda på bilen,er aaaltfor lav

* Nye dekk all around

* Montere ferdig høgre dør,venstre er ferdig(ledningsmatte osv.)

* Skifte treverk-int. med carbon

* Skifte girkule og mansjett,samt håndbremshåndtak m/mansjett

* Skifte bakre potte(litt rusta)

* Montere tårnstag foran (og muligens bak)

* Hellakkering av bil,og montere resten av stylinga

* Osv osv osv..... :D

Bilde av bilen som den står idag:

hpim0520hi5.jpg

Frontfanger løst plassert for å sjekke pasninga til face-lift fronten.

hpim0523ww4.jpg

Innvendigt i bilen er det også blitt komplett M3 1997:

hpim0525js8.jpg

Og til slutt,sjølve blodpumpa: 3.2 ltr !

hpim0529ll5.jpg

Hehe,litt pollen og støv fra sist den vart lufta :wink:

Begynte på bilen ifjor i slutten av juli,satser på å få den ferdig til våren.

Har meir bilder eg skal legge ut fortløpende,kom gjerne med innspill og meininger!

Alt mottaes med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe ser bra ut dette :)

Var den orginale M3 en mye smelt når du kjørte den ??

Var knust foran på høgre side og langs heile høgresida.

Kjøpte bilen på Ebay faktisk,med avtale om å enten få avslag på pris viss eg fant ut at den var dårligere enn forventa eller å kansellere kjøpet viss bilen viste seg å være boss omtrent.

Så eg reiste ned med fly,bilen stod da på et verksted/biloppsamling.

Fikk kjempegod service av selgeren og firmaet,vart henta og levert på hotellet og fikk bruke verkstaden deres til å sjekke bilen på løftebukk og gjøre den køyrbar igjen :D

Det eg måtte gjere var å skifte en felg(fikk denne gratis av han+ en stepphjulsfelg i reserve),rette ut panser og frontplate endel for å få panseret i begge låsene. Deretter banke inn med hammer alle platedeler som stakk utafor "linja" til bilen for at den skulle være lovlig å køyre.

Han hadde allerede skifta bærearmen foran,så forstillinga var egentlig grei.

Hadde med høgre hovedlykt+blinklykt som eg fikk montert etter å ha retta ut fronten litt. Så da var bilen lovlig iallefall(såvidt,hehe).

Kudos til selgeren for hjelpsomhet og alt muligt,trengte eg dela fikk eg det enten gratis eller så kjørte han avgårde og kjøpte for meg :D

Fikk litt angst da eg vart stoppa på en rasthof langs autobahn av "die Polizei". Spurte han om han snakka engelsk og han bare brølte tilbake:"NEIN;DEUTCH!! RAUS RAUS!! IHREN PAPIREN!!"

Fekk litt karasjokk då,og han andre purken gikk berre rundt bilen og mumla "Mmmm....schlecht,schlecht" mens han gjorde en sånn bob bob-bevegelse med hånda :shock:

Fikk med nød og neppe åpna panseret slik at dei fekk sjekka ch.nr(panseret var jo ganske bøyd,hehe).

Han såg nedi motoren,såg bort på meg og smilte breitt og sa"Heyy...M-drei gross!!" Da vart han blid igjen faktisk,men eg holdt før den tid på å drite i buksa,hehe......

Heldigvis gikk alt bra. :drink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ribbet bagasjerommet på høgre side for klargjøring til å skifte baksjermen,men nå har det snøa so jæv#¤%6 :angry:

at eg ikkje får bilen ut av garasjen engang :evil:

Men kansje like greit på 245 dekk,hehe....

Garasjerommet today:

hpim0519dd6.jpg

Og et lite stemningsbilde utafor garasjen :) Sierra'n min står på tomgang og varmer seg mens E39'n til eine sjåføren min fryser litt meir ser det ut som :puppydogeyes:

hpim0543be6.jpg

Har valgt å slette alle synlige skilt og ikkje oppgi kor desse bilane står,tenker litt på det som skjedde med bl.a Wheelman........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...