Gå til innhold

BMW E34 520i 24v 91 - Mange spørsmål..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Har noen spørsmål:

1. Når bilen er kald, så gir jeg gass til rundt 3k omr. i feks 3 gir.. da "stopper" bilen.. altså motoren stopper ikke, men det stopper fullstending og dra..? det skjer veldig brått.. hva er dette??

2. Jeg bulka høyresiden bak, og etter det har ikke høyre baklys funket.. Er ikke pæra, men er det skjøta bortover venstresiden og frem? altså ledningene til baklysa..?

3. Dessuten så går hjulbuen bak nedi, da den er blitt litt most innover.. den går nedi bakdekket så vidt det er når jeg feks har med et par stk i bilen.. er det vanskelig og valse? (kanskje dumt spørsmål men :oops: )

Håper noen kan svare meg, ihvertfall på nr 1 og 2 :)

God helg!

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Helt riktig.. Når den er varm kan jeg guffe på som bare det uten problemer.. (og ja, vet jeg ikke skal kjøre bilen hardt uansett når den er kald) men lurer på hvorfor den er sånn..?

Skrevet

Det kan ikke være at clutchen er nesten utsliti da? Når den "stopper" som du sier, hvis du da gir mer og mer gass da, så øker turtallet, men bilen rører ikke på seg?

Skrevet

For å sjekke om det er ledningene bak til lykta som er gåen kan du jo lett ta en sjekk med et voltmeter å se om der er spenning i det hele tatt.

Kan jo være så lett at kontaktene har hoppa ut av koblingen på selve lykta. Du får ta bort stoffbitene i bagasjerommet å ta en kikk.

Skrevet
Hei.. Har noen spørsmål:

1. Når bilen er kald, så gir jeg gass til rundt 3k omr. i feks 3 gir.. da "stopper" bilen.. altså motoren stopper ikke, men det stopper fullstending og dra..? det skjer veldig brått.. hva er dette??

Rekner ikkje med at det er clutchen nei,hadde nok slitt meir i 1 og 2 gir da :wink:

Slik å forstå at ved f.eks tilnærmet full gass på kald motor så vil ikkje bilen dra over 3000rpm ? Gjør den dette på 1&2 gir?

Virker som om det kan være sensorfeil,enten motortemp eller lambda...

Skrevet

Anderslien:

Den kutter "med en gang" på 3k omr. stopper i et halvt sekund med og dra.. men motoren er fortsatt på.. et LITE millisekund stopper det så jeg blir dratt litt forover.. NOEN ganger har det skjedd i 4 gir også..

--

Skal sjekke det med spenning :-)

Ellers, noen fler som vet noe?

Skrevet

Høres jo ut som en feil enten i tenning eller i blandingsforhold. Det enkleste er vel å ta en diagnose, det koster vel rundt 500,-

Er det slik å forstå at hakkingen bare kommer ved pådrag?

Skrevet

1.: Det er forsåvidt greit at du synes det er et problem at bilen ikke drar når den er kald, men en kald motor skal ikke ha full gass. Er motoren veldig kald og du gir FULL gass, så er det store muligheter for at toppen kan sprekke. Dette er fordi temperaturen på materialene økes for raskt.

Skrevet

Sunspec: I know. Men lurer på hvorfor det er sånn.

Ang. "hakkingen".. så er det ikke noenting når bilen er kald (:S) men når den blir varm.. så hakker den uansett turtall.. Noen som kan skjønne seg på det? :)

EDIT: Nå er pluggene godt over å er ok. Da må det vel være feil i en av plugg-kablene?

Skrevet

At den hakker når det er kaldt kan forsåvidt være mye som kan være galt. Første jeg tenker på er blandingsforhold.

Du mener slik at når du f.eks kjører normalt ved en bestemt hastighet og så skal du øke, at bilen da i et brøkdels sekund virker motsatt, som om du skulle ha sluppet gassen, og så gir den på igjen? Mulig rart forklart men kom ikke på noe bedre i farten. :P

Hvis du kjenner igjen det jeg nevner da vil jeg tro det har med blandingsforhold å gjøre.

Beste ville vært som nevnt tidligere i posten å ta en diagnose på det hele.

Skrevet

Stephan.s: Det går ikke kjøre over 3k når den er kald.. fordi da stopper det bare hele tiden.. kjennes ut som man butter borti noe, blir kasta litt forover :S er rimelig brutalt.. Ang, hakkinga, så hakker den uansett turtall nå.. når den er varm.. hva kan det være mon tro? diagnosetest frister da jeg bruker bilen hver dag til skole/jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...