zHk Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 Hei.. Har noen spørsmål: 1. Når bilen er kald, så gir jeg gass til rundt 3k omr. i feks 3 gir.. da "stopper" bilen.. altså motoren stopper ikke, men det stopper fullstending og dra..? det skjer veldig brått.. hva er dette?? 2. Jeg bulka høyresiden bak, og etter det har ikke høyre baklys funket.. Er ikke pæra, men er det skjøta bortover venstresiden og frem? altså ledningene til baklysa..? 3. Dessuten så går hjulbuen bak nedi, da den er blitt litt most innover.. den går nedi bakdekket så vidt det er når jeg feks har med et par stk i bilen.. er det vanskelig og valse? (kanskje dumt spørsmål men ) Håper noen kan svare meg, ihvertfall på nr 1 og 2 God helg!
Jan e34 Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 1. Skjer det bare når motoren er kald, dvs. før nåla står rett opp? (hvis temp. måleren din er riktig kalibrert da)
zHk Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Skrevet Januar 26, 2007 Helt riktig.. Når den er varm kan jeg guffe på som bare det uten problemer.. (og ja, vet jeg ikke skal kjøre bilen hardt uansett når den er kald) men lurer på hvorfor den er sånn..?
Anderslien Skrevet Januar 27, 2007 Skrevet Januar 27, 2007 Det kan ikke være at clutchen er nesten utsliti da? Når den "stopper" som du sier, hvis du da gir mer og mer gass da, så øker turtallet, men bilen rører ikke på seg?
Stonescream Skrevet Januar 27, 2007 Skrevet Januar 27, 2007 For å sjekke om det er ledningene bak til lykta som er gåen kan du jo lett ta en sjekk med et voltmeter å se om der er spenning i det hele tatt. Kan jo være så lett at kontaktene har hoppa ut av koblingen på selve lykta. Du får ta bort stoffbitene i bagasjerommet å ta en kikk.
E36Cab1 Skrevet Januar 27, 2007 Skrevet Januar 27, 2007 Hei.. Har noen spørsmål:1. Når bilen er kald, så gir jeg gass til rundt 3k omr. i feks 3 gir.. da "stopper" bilen.. altså motoren stopper ikke, men det stopper fullstending og dra..? det skjer veldig brått.. hva er dette?? Rekner ikkje med at det er clutchen nei,hadde nok slitt meir i 1 og 2 gir da Slik å forstå at ved f.eks tilnærmet full gass på kald motor så vil ikkje bilen dra over 3000rpm ? Gjør den dette på 1&2 gir? Virker som om det kan være sensorfeil,enten motortemp eller lambda...
zHk Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Skrevet Januar 27, 2007 Anderslien: Den kutter "med en gang" på 3k omr. stopper i et halvt sekund med og dra.. men motoren er fortsatt på.. et LITE millisekund stopper det så jeg blir dratt litt forover.. NOEN ganger har det skjedd i 4 gir også.. -- Skal sjekke det med spenning Ellers, noen fler som vet noe?
zHk Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Skrevet Januar 28, 2007 Update: Nå "hakker" den hele tiden, uansett turtall.. ?!?!?!!?!?!
^B^M^W^ Skrevet Januar 28, 2007 Skrevet Januar 28, 2007 Høres jo ut som en feil enten i tenning eller i blandingsforhold. Det enkleste er vel å ta en diagnose, det koster vel rundt 500,- Er det slik å forstå at hakkingen bare kommer ved pådrag?
Sunspec Skrevet Januar 28, 2007 Skrevet Januar 28, 2007 1.: Det er forsåvidt greit at du synes det er et problem at bilen ikke drar når den er kald, men en kald motor skal ikke ha full gass. Er motoren veldig kald og du gir FULL gass, så er det store muligheter for at toppen kan sprekke. Dette er fordi temperaturen på materialene økes for raskt.
zHk Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Skrevet Januar 28, 2007 Sunspec: I know. Men lurer på hvorfor det er sånn. Ang. "hakkingen".. så er det ikke noenting når bilen er kald (:S) men når den blir varm.. så hakker den uansett turtall.. Noen som kan skjønne seg på det? EDIT: Nå er pluggene godt over å er ok. Da må det vel være feil i en av plugg-kablene?
Stephan.s Skrevet Januar 28, 2007 Skrevet Januar 28, 2007 At den hakker når det er kaldt kan forsåvidt være mye som kan være galt. Første jeg tenker på er blandingsforhold. Du mener slik at når du f.eks kjører normalt ved en bestemt hastighet og så skal du øke, at bilen da i et brøkdels sekund virker motsatt, som om du skulle ha sluppet gassen, og så gir den på igjen? Mulig rart forklart men kom ikke på noe bedre i farten. Hvis du kjenner igjen det jeg nevner da vil jeg tro det har med blandingsforhold å gjøre. Beste ville vært som nevnt tidligere i posten å ta en diagnose på det hele.
zHk Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Skrevet Januar 28, 2007 Stephan.s: Det går ikke kjøre over 3k når den er kald.. fordi da stopper det bare hele tiden.. kjennes ut som man butter borti noe, blir kasta litt forover :S er rimelig brutalt.. Ang, hakkinga, så hakker den uansett turtall nå.. når den er varm.. hva kan det være mon tro? diagnosetest frister da jeg bruker bilen hver dag til skole/jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå