Gå til innhold

BMW E34 520i 24v 91 - Mange spørsmål..

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kai-P.: Vet ikke helt.. Mange sier lambdasone..

Men nå har jeg vært ute og titta litt (har feber så var bare ute en liten tur).. Starta opp bilen .. (starter helt fint).. men det som er poenget; før så hakka det bare når den ble varm.. Nå hakker den når den er kald også..? og nå også på tomgang.. Blir bare mer og mer forvirra jeg, nå.

Har sett noen har laget tråder med nogenlunde samme problem som meg...

Skrevet

Heisann, ganske ny medlem her på forumet, så har ikkje leita så veeldig masse etter tråder. Men eg trur eg har akkurat samme problem som deg. Min bil hakker noe helt xtremt på ca. 3-3500 både på tomgang, kald, varm, når eg kjører osv.. Har bytta lmm "luftmassemåler", gassspjeld potensiometer og lamdasonde, samt rensa gasspjeldet "det hjalp en del". Og eg har lest av feilkoder av ecu og resatt den mange ganger.. Den har helt klart blitt bedre på tomgang og på turtall opp til 3000 men så stopper det. Ifølge feilkodene så sa verkstedet at når dei retta ein ting så kom ein ny ting opp. Før eg bytta lambda og lmm kunne eg koble fra alt av sensorer i bilen uten at det hadde noe som helst å sei for tomgang og under kjøring. Gikk like pota..

No er eg ikkje meir enn en skarve hobby mek så har begrensa med peil. Men iallefall så går ecuen i spare bluss på hestekrefter og max bluss på bensin, noe den spiser som sjokolade og brus og brattwurtz"# :evil::evil: . Så akkurat no er eg på stedet zzz, bilen går men bare såvidt, eg blir frakjørt av en daihatsu applause :shock: . Så visst noen andre har noen gode ideer så hadde det vert kjekt.. Koster penger å bytte motor stæsj på desse bimmerne

Skrevet

Ja hadde vert kjekt ser at det er mange som har dette fo&%"#¤ h&%¤#" problemet.. Er kjipt å bli forbikjørt av alt på 4 hjul.. Men skal ta meg en snik titt som sagt på den veivakselføleren, var tips om at den bør renses med en stål børste da det kom skit og sånt på den.. evt bytte hele hiten.... :twisted:

Skrevet

når den "stopper" som dere sier.. er d sånn at den detter ned og står fast på 1000 rpm da? d har hendt me bilen min noen ganger.. da må jeg sitte å pumpe på gassen i rundt 5 sek så kommer den igjen:P har ikke peiling på hva det kan være:(

Skrevet

Det er akkurat som at turtallsperren er satt til ca 3-3500 rpm.. Den driver og hopper opp mot det visst du bunner pedalen på tomgang.. Når du kjører og kommer da mot ca 50 rundt 3-3500 i 2. gir så nøkker det og hopper noe helt grusomt.. 1 gir går til 20 2. gir går til nesten 50 3. gir går til ca. 70 og 4. gir til noe over lovlig farts grense. "host" når den er kald så går den noe bedre turtallet ligger nærmere 3500 og man kan dra den litteranne mer på gira.. Når eg tenker over det så er den "på kaldt motor da" ved veeeeldig lite trykk på gasspedalen mulighet for å dra den over dei magiske 3500 men med en gang den får litt mer jus e da hompetitten..

Såg og no på gs bildeler at en veivaksel sensor koster 1,322.40.- og at dei ikkje hadde inne brukt..

12141730028 Føler kammaksel tyskland (MS40) 09/92 1,322.40.-

Skrevet

Da har jeg endelig blitt frisk, og har vært ute og prøvd litt forskjellig...

Okei: Jeg prøvde og kjøre i forskjellige hastigheter.. Når jeg kjører fra feks 0kmt-50kmt.. så er den helt perfekt.. mens når jeg kjører fra 50kmt-100kmt feks.. da er den HELT på styr... Lugger og er helt jævlig.. Falsk luft???

Skrevet

Hei og hopp.. Bokstavlig talt. Prøvde i dag mitt beste på å løsne veivaksel sensoren til ingen nytte den er så eira fast at eg må til med noe slegge fett og høveligt verktøy.. Har og sett til min store forskrekkelse at jordingskabelen som går til motoren har "eksoplofaenmegdert". Går en kabel til rammen/gods og derfra til motoren.. Er iallefall noe meget luddigt som har skjedd med den. Det er kontakt meen den skal byttes asap før eg gjer noe mer, sånn at evt dårlig jording blir luka vekk.. :?

Skrevet

Okay, då har eg laga ny jordkabel 25mm til motoren. Ingen forskjell med det. Fekk så tilslutt ut veiv sensoren etter mye ymse ordbruk, fekk fila ned cikka sånn at den nesten tok i veivhjulet. Null forskjell der og. Testa sånn helt ut av det blå å starte uten at den var kobla til og da starta ikkje bilen. Målte og motstanden på sensoren og det var 549,5 ohm og det skal jo vera rett. Skal vel ligge mellom 500 og 600 ohm. Så tilslutt testa eg å ha i kondensfjerner for dåp hadde det visst motoren gått som normalt iallefall ei stond, har ikkje merka noe forskjell på det ennå.. Så back to basic.. E da noko eg har glemt å sjekke då? Eg hadde egentlig lagt meg til ro med at den fyre på alle cylindrane men kom på at camaroen min gikk på kun 7 av 8 og det hørte eg ikkje uten at det stod en annen med v8 ved siden av. Er det noe av det samme med sekser? eller hører man visst et stempel bare er med på gøy. Tenkte og på katalysatoren eller er det en mulighet for at det kan ha skjedd noe i programmet i ecu'en? evt få sletta og lagt inn på nytt..

Skrevet

Aner ikke jeg..? Men min er på trynet nå.. Hvis jeg gir litt gass.. Så går det fint.. Gir jeg litt til.. så er det "hakking/lugging/fjusking"...??

Kanskje et dumt spørsmål: Skal batteriet komme opp når jeg starter bilen? :P

Skrevet

Vet ikke om dette kan hjelpe dere men, var borti en annen type bil, og da var det en sensor i eksoses som gjorde dette problemet med hakkingen. Er noe man må bytte / skaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...