superpoint Skrevet Januar 27, 2007 Skrevet Januar 27, 2007 Hei. Pappa har en E90 320d 2005 og jeg har foreslått for at han burde chippe bilen. For det første yter den bedre + at disel forbruke går ned med 8-11%. Men han er ikke sikker på om automatkassa vil holde. Har dere noen formeniger om dette?
M3Turbo Skrevet Januar 27, 2007 Skrevet Januar 27, 2007 Girkassa vil nok holde. Hadde ikke vært så redd for det. Trolig vil også girkassa bli omprogramert når du chipper bilen. Er lagd for å tåle endel mer en orginalt moment. 70-80nm extra bør ikke være noe problem.
Øyvind81 Skrevet Januar 27, 2007 Skrevet Januar 27, 2007 Girkassa vil garantert holde, absolutt ingenting åbekymre seg for. Derimot vil ikke garantien fra bmw holde så sant det ikke er gjort på et bmw-verksted. På motor og driverk tror jeg det er...
oddis Skrevet Januar 28, 2007 Skrevet Januar 28, 2007 Jeg hadde aldri chippet en bil som er under garantitiden.
Truls 87 Skrevet Januar 28, 2007 Skrevet Januar 28, 2007 Lurer på det samme ang. en 2002 E46 330XD med 184 originale hester... hvordan er det å chippe denne med tanke på automatkasse og drivverk?? De 184 røsker godt de, men mye vil ha mer
javewl Skrevet Januar 28, 2007 Skrevet Januar 28, 2007 Jeg hadde aldri chippet en bil som er under garantitiden. Henger meg på denne
T Y racing Skrevet Januar 28, 2007 Skrevet Januar 28, 2007 Jeg hadde aldri chippet en bil som er under garantitiden. Henger meg på denne det gjør ikke jeg. går det til helvete så bytter man tilbake til orginal chip og så kan du klage
Bimmerlars Skrevet Januar 28, 2007 Skrevet Januar 28, 2007 Ikke glem og betale HK avgift til staten. Sikkert mange som gjør
///MoePower Skrevet Januar 28, 2007 Skrevet Januar 28, 2007 Jeg hadde aldri chippet en bil som er under garantitiden. Henger meg på denne Jeg og. Pappa har en 2000 mod Chevrolet Tahoe som egentlig ikke hadde gått noe spesielt langt, men den har blitt chippet + at den hadde vært "firmabil" i følge forsikringsselskapet siden den imellom første eier og oss hadde stått hos forhandler. Når det gjelder disse bilene, så har det seg nemlig slik at blokka er kjent for å være veldig svak, og etter en stund etter pappa kjøpte bilen, så sprakk den jo. (og han er av typen som ikke kjører hardt, og bilen ble ikke så ofte brukt egentlig heller). Når han skulle ta dette på forsikringa for å få ny motor, så fikk han aldri ny motor, for bilen hadde den tiden den var "firmaeid" eller retteresagt forhandlereid blitt chippa. Saken har vært oppe i retten, men vi måtte gi oss tilslutt. Noe som kosta ham nærmere 60k for ny motor og toll og avgifter, og da fikk han ikke engang en komplett motor og måtte bytte den selv. (han kjøpte forsterket blokk denne gangen..) Og GM-motors hadde ikke heller akkurat noe god service, for de klarte å ødelegge 3 motorer under frakt til norge før vi endelig fikk en skikkelig en, men selv der hadde den fallt ned på bunnpanna, så tilslutt så brukte han rett og slett bunnpanna fra gamlemotoren. Og en annen ting som ble problematisk var jo at forhandleren kunne ham heller ikke gå til sak mot, for de var nemlig konkurs.. Nå skal jo sant sies at han var veldig uheldig i dette tilfellet, men slik er det bare. Har du gjort noe kluss med motoren eller bilen eller elektronikken (selv om det er du eller merkeverksted) så vil du få trøbbel med garantien om noe skulle skje. Så håper dette er til advarsel for de med enda garanti. (i pappa sin sak tok det nærmere 2 år før ny motor var på plass og saken han tapte var ferdig..)
Pedi Skrevet Januar 29, 2007 Skrevet Januar 29, 2007 Jeg har nettopp omprogrammert min 530d, og den ble frisk som en fisk. Girkassen girer på en helt annen måte nå - mer sportslig. Og jeg er ikke redd for de 450Nm som nå skal være i bilen.
318 Touring 04 Skrevet Januar 29, 2007 Skrevet Januar 29, 2007 tror ikke jeg hadde chippa en så ny bil nei.
haavard Skrevet Januar 29, 2007 Skrevet Januar 29, 2007 At forbruket skal synke forutsetter at man har lik kjørestil før og etter man har omprogramert. Som da blir at man er lettere på høyrefoten, får å oppnå samme akselerasjon som før, blandt annet. Få det ordentlig gjort, og ikke handle "powerbox" osv. fra div. nettsteder, så går det bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå