Gå til innhold

Bmw på snøøø!

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Er sinnsykt glad for at jeg fjerna senkesette på bilen min før den værste snøen slo til. Har bare kjørte meg fast en gang, og det var når jeg parkerte på jobb med snø over dørkanten....alle måtte skyves ut :P men satt jo ikke fast før jeg stoppa da....så bare peise på om du ikke vil sitte fast. Ellers kommer jeg opp alle bakkene jeg har prøvd på, tilogmed de bratteste i byen, og de er bratte!!

Kjørte med min E36 318is forrige vinter(slutten av den ihvertfall), da med justerbart senkesett som var heeeelt nede. Hadde akkurat kjøpt bilen, ikke stilt opp enda. Det var intr! Så lenge det var skrapa gikk det greit ;) Nå kjører jeg E30 med utslitte bakdekk og ett hjul som sliter, da kan det ikke være litt reinlort på veien på kvaløya engang før jeg står fast! Jobber du på Bakehuset?

Jupp, jeg jobber på bakehuset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjørte forbi et titalls suver og saver igår som bare sto og spant opp lerkendal igår ja. Litt komisk da jeg kjører en gammel BMW. Dekkene har alt og si når det er glatt og det finnest tydligvis ikke noe som heter bra "vinterbil!" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha toe som tar seg bra frem på vinteren, må man ha noe som trekker på alle 4 uansett. Kjører 06 mod. toyota hiace med 4 hjulstrekk om dagen (firmabil) :oops: og den er helt rå til å ta seg frem på vinteren!! (men det er jo det eneste positive og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt artig, har nettopp kommet hjem fra en langweekend på Trysil, og både på veien til Trysil, men også i bakkene opp i selve hytteområdet (Fageråsen) så var det mange som slet på vinterføret!

Jeg kom lett opp, både med og uten ASC innkoblet!

En liten forandring fra da jeg var på fjellet i fjor :P

Krasj_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha toe som tar seg bra frem på vinteren, må man ha noe som trekker på alle 4 uansett. Kjører 06 mod. toyota hiace med 4 hjulstrekk om dagen (firmabil) :oops: og den er helt rå til å ta seg frem på vinteren!! (men det er jo det eneste positive og)

Den trekker vel knappest på alle fire, eller?

Blir vel stående og spinne på et hjul foran og et bak.. med mindre den har arvet litt fra Landcruiserne, som både har el.differ og låsing av senterdiff. Sinnsykt rå på fremkommelighet ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiace har normalt RWD, men du kan slå inn 4WD. Uten at jeg har tenkt over om de har sperre på diffene så har ihvertfall vi aldri opplevd at man blir stående å spinne på en aksling/hjul. Hiacer har bra framkommelighet, MEN de er så sinnykt lette i ræva at hvis du ikke har ballast i bagasjen (mye ballast) så vil du oppleve at den spinner i ekstreme tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...