Gå til innhold

Isbanekjøring på Tøråssjøen i Våler (Hedmark)!

oddis
 Share

Anbefalte innlegg

Er litt fasthet på kantene.Ihvertfall nok til at de måtte bruke spaden en del for å få løs en audi 4wd,med en audi 4wd til å dra også,og 4 folk som dytta.Anbefales ikke hvis du har en "høvel" i fronten på bilen,eller hvis du ikke har tenkt til å holde deg på veien da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oddis, blir det muligheter for banekjøring på Vålerbana i sommer? Utenom VW/Audi-treff osv? Er så å si null muligheter for meg å kjøre. Men er det snakk om at dere skal arrangere banekjøring der utenom at det er tilknyttet noen spesiell klubb eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil isåfall arrangere vårt eget ja, der hovedsaklig lokale/klubbmedlemmer skal få kjøre. Det var menininga vi skulle ha et i fjord høst, og fikk spikra dato, men senteret måtte avlyse på grunn av noe forbredelser til noe arrangement...som gjorde at det ble for lite "sertifiserte" vakter..slik som jeg forsto det. :roll:

Vi har 2 -3 stk i klubben som har motorsportlisens så vi kan ta teorikursene selv, noe vi sparer både tid og penger på.

Men ingenting avtalt enda. Vi kan ta det på PM hvis det er av stor interesse :)

Vi er faktisk lovt kjøretid av sjefen sjøl der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser veldig gøy ut men med eks min bil ? der jeg har m3 fanger og gt leppe som ligger klistert til veien så er vel ikke det å annbefale? er kantene harde som is? eller vis du ryker ut som er det bare snø!?

Jeg forsvant ut av veien i 40-50 kanskje, var alvorllg bekymret for frontspoileren,men er like hel selv om jeg virkelig brøytet vei, stoppet vel et par billlengder ute i snøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt fra den Audien med piggfritt hører jeg :P Småglatt der for de uten ispigg, så det gikk litt sakte til tider.

Forresten så blir trolig kjøreretningen snudd til helga. Samt at banen er måkt om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tørråssjøen brøyta og klar for helga. Ingen store forandringer i banetrasèen.

Vi åpner som vanlig kl 10 på lørdag, og oppfordrer alle som skal kjøre til å ta en tur innom bua for betaling og gjøre seg kjent med reglementet.

Kjør med hodet, unngå unødvendige avkjørsler og slipp frem raskere biler.

Da sees vi i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB! Tørråssjøen blir muligens stengt i morgen søndag 11-2. pga ekstem slitasje og sporete bane. Vi prøver febrilsk å få noen til å brøyte opp bana på nytt utenom sporene, og veit dessverre ingenting før i morgen tidlig, men håper på å få åpna etterhvert. /NB!

Jeg skal si ifra så fort jeg vet et endelig svar.

Litt status fra i dag; En god del biler, en god del minusgrader!

Dagens DESIDERT høydare var å se simen e30's 450hp E30 turbo med ishjul på bana. Fyy som det gikk!! Han skal selv få si hvor mye han hadde i inngangen til langsvingen, for det egner seg ikke på trykk :lol: Uten tvil den raskeste bilen i år. Angrer fælt på at jeg ikke hadde noe kamera til stede.

En kompis blåste også råden ut av blokka!!! (Samme person som kvelda 2 girkasser forrige helg) Er det mulig!?

Få bilder idag, var pisskaldt:

Resize1.jpg

Tatt fra motsatt side av sjøen, her vises litt av "langsvingen".

resize3.jpg

Og til slutt en uheldig kompis, hull i blokka:

resize2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk måkt sjøen i dag, og hadde oppe fra 15.30 til 18.00.

Selvsagt ble vi ikke så mange, fordi så få viste om det.

Nå er ihvertfall laget helt nytt spor og banelayout. Må si det ble utelukkende bra, bortsett fra deler av langsvingen, som ble noe nærme land.

Nå skal banen få godgjøre seg til neste helg :) Vi satser på å holde åpen neste helg også, tross at det er Rally Norway i kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det kjørin i morra Lørdag 16 ell?

Vet ikke om mildværet har gjort noen skade jeg?

Noe formening om det kan bli noe komplikasjoner ifbm rally vm jeg, usikker på hvor det er kjøring i området der i morra

fredag den 16 og lørdag den 17.. bare for å få det på det rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...