E36-M-Tech cab Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 Er det noen som vet hvor man får tak i rimelige ebc turbogroove bremseskiver og greenstuff klosser?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 www.brakes.no, eller mekonomen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tranø Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 EBC fåes kjøpt hos GS bildeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bartn Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 ikke kjøp ebc,det er noe drit. De spiser opp klosser og er rett ubehagelig å bremse ned med i stor fart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 Noe dritt? hmm, da har du enten kjørt på de gamle greenstuffklossene eller kjørt med en kloss som ikke passer ditt bruk. Nyere klosser har forbedret seg stort. Blant annet har dem blitt godkjent som oppgraderingskloss på Lotus. Alle slissa skiver lager lyd når man bremser ned. Sånn er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330xi Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 Jeg var hos Autoparts i Bodø å sjekket pris på EBC slissa skiver og redstuffklosser i dag. Ble 7500 kroner Har vurdert disse istede: http://www.mamut.com/controls/shop/shop ... 85&gid=278 Noen som har noen formeinger om disse skivene og klossene? Får dem for 4500 sek med frakt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bartn Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 ja har hørt fra andre og prøvd selv,kaller dem mopedbilbremser jeg. Det kommer selfølgelig an på hvordan folk bruker de da. Er ikke så verst å se på da,sa en på gs til meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bartn Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 Jeg var hos Autoparts i Bodø å sjekket pris på EBC slissa skiver og redstuffklosser i dag. Ble 7500 kroner Har vurdert disse istede: http://www.mamut.com/controls/shop/shop ... 85&gid=278 Noen som har noen formeinger om disse skivene og klossene? Får dem for 4500 sek med frakt! har ikke hørt om slike før men prisen var jo helt grei du får teste å se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330xi Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 Hmmmm...ok har aldrig hørt om de skivene før, men Ferodo skal vist være bra...eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 Ferodo er seriøst. Skal til Nürburging i mars, skal montere ferodo 2500 før turen (koster ca 1400), selges bla på www.kollevold.no samt skifte over til dot 5.1. Billig og effektiv opgradering! Fordelen med disse Green/red/yellowstuff klossene er at de støver lite, men det gir jeg **** i , bremsevirkning er viktigere en blanke felger. Da får de heller være svarte etter noen timer på ringen de felgene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330xi Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 Tror jeg skal bestille og teste...hvis det er bare dritt får jeg heller bite i det sure eplet og kjøpe noe bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 Jeg betalte 6700.- for EBC turbogroove skiver, og yellowstuff klosser til min E36 M3 (med litt rabatt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 YellowStuff har en friksjonsfaktor på 0.6 og tilsvarer ca Ferodo 3000. Forskjellen er at Ferodo har en tendens til og spise skiver, det har ikke yellow. Det skal praktisk talt være null rotorslitasje. EBC er like seriøse som andre bremseprodusenter. Som sagt var de gamle greenstuffklossene veldig dårlige til sitt bruk. Det har kommet mange nye bremselegeringer som gjør EBC's produkter på linje med de beste. Yellowstuff er blandt annet godkjent for gate og banebruk, pga den nye legeringen. De som kun sverger til visse produkter får gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Yellowstuff er blandt annet godkjent for gate og banebruk, pga den nye legeringen. Er de godkjent for gatebruk?? Hmm, det er jo et viktig poeng. Har noen noe erfaring med de?? Kan de brukes om vinteren feks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Yellowstuff er blandt annet godkjent for gate og banebruk, pga den nye legeringen. Er de godkjent for gatebruk?? Hmm, det er jo et viktig poeng. Har noen noe erfaring med de?? Kan de brukes om vinteren feks? Yellowstuff R er yellowstuff med den nye legeringen. Den er godkjent på gate ja. Se http://www.brakes.no Jeg har dem ikke på bilen enda, men har liggende sett til foran og bak. Jeg skal bruke de på prosjektet mitt. Jeg har ikke brukt dem i praksis nei, men dem tåler alt mulig av vær og vind, brukes jo i rally blandt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå