Gå til innhold

EBC Bremseskiver og klosser.


E36-M-Tech cab
 Share

Anbefalte innlegg

Noe dritt? hmm, da har du enten kjørt på de gamle greenstuffklossene eller kjørt med en kloss som ikke passer ditt bruk. Nyere klosser har forbedret seg stort. Blant annet har dem blitt godkjent som oppgraderingskloss på Lotus. Alle slissa skiver lager lyd når man bremser ned. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos Autoparts i Bodø å sjekket pris på EBC slissa skiver og redstuffklosser i dag. Ble 7500 kroner :?

Har vurdert disse istede:

http://www.mamut.com/controls/shop/shop ... 85&gid=278

Noen som har noen formeinger om disse skivene og klossene?

Får dem for 4500 sek med frakt!

har ikke hørt om slike før men prisen var jo helt grei :D

du får teste å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferodo er seriøst. Skal til Nürburging i mars, skal montere ferodo 2500 før turen (koster ca 1400), selges bla på www.kollevold.no samt skifte over til dot 5.1. Billig og effektiv opgradering!

Fordelen med disse Green/red/yellowstuff klossene er at de støver lite, men det gir jeg **** i , bremsevirkning er viktigere en blanke felger. Da får de heller være svarte etter noen timer på ringen de felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YellowStuff har en friksjonsfaktor på 0.6 og tilsvarer ca Ferodo 3000. Forskjellen er at Ferodo har en tendens til og spise skiver, det har ikke yellow. Det skal praktisk talt være null rotorslitasje.

EBC er like seriøse som andre bremseprodusenter.

Som sagt var de gamle greenstuffklossene veldig dårlige til sitt bruk. Det har kommet mange nye bremselegeringer som gjør EBC's produkter på linje med de beste. Yellowstuff er blandt annet godkjent for gate og banebruk, pga den nye legeringen.

De som kun sverger til visse produkter får gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yellowstuff er blandt annet godkjent for gate og banebruk, pga den nye legeringen.

Er de godkjent for gatebruk?? Hmm, det er jo et viktig poeng. Har noen noe erfaring med de?? Kan de brukes om vinteren feks?

Yellowstuff R er yellowstuff med den nye legeringen. Den er godkjent på gate ja. Se http://www.brakes.no Jeg har dem ikke på bilen enda, men har liggende sett til foran og bak. Jeg skal bruke de på prosjektet mitt. Jeg har ikke brukt dem i praksis nei, men dem tåler alt mulig av vær og vind, brukes jo i rally blandt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...