Gå til innhold

Carsoft og 520i 92-modell


mroek
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg får ingen respons fra min 92-modell 520i (M50B20) med Carsoft (6.5.06 og One-Stop-interface). Noen som har fått eldre E34 til å kommunisere med Carsoft? Jeg mener det er en MS40.1 ECU i min bil, og jeg trodde denne skulle svare, men det gjør den ikke.

På min E46 fungerer det fint, så interfacet og softwaren funker jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd det meste, tror jeg. Både tenning i trinn 1 og i trinn 2, samt med og uten nærlys på. Litt snodig, det der. Jeg la merke til at en gang i løpet av den langvarige sekvensen (når Carsoft prøver å finne ut hva slags modul det er) var det antydning til grønnblink i de to K-line-diodene på interfacet, ellers var de konstant røde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått det til å funke. Jeg byttet fra den innebygde serieporten på laptopen til en PCMCIA-basert serieport, og da klarte Carsoft å kommunisere med bilen. Fikk svar fra 5 moduler, 3 av dem med "feil", bl.a på alle releene til elektriske vinduer og soltak. Ikke så rart, siden bilen har manuelle vinduer og mangler soltak. Ikke spesielt informativ feil, mao.

Motorstyringen har også feil i følge Carsoft, men feilen er helt uspesifisert. Ingen feilkode, ingen tekst.

Irriterende at det ikke funker med den innebygde serieporten. Kan ikke fatte hvorfor, det er jo en "ekte" serieport, så langt jeg kan finne ut. PCen er en Dell Latitude D620.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også den innebygde serieporten på en Latitude.. men det er en god gammal CPx (med WinXP). Din er en smule nyere.

Feilmeldingene fra Carsoft er desverre litt varierende, noen er ikke særlig informative. Jeg har lagt inn engelske feilmeldinger på min, men de er ikke alltid like lette å tolke de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde nettopp et forsøk til med den innebygde serieporten etter å ha stengt ned mye av det rælet som starter sammen med Windows - og da fungerte det. For å verifisere restartet jeg PCen uten å røre noen tilkoblinger, og uten å stenge ned noen programmer. Jeg forventet at da skulle det ikke virke (slik det var opprinnelig), men det gjorde det likevel. Go figure.

Ergo, det virker, men jeg aner ikke hvorfor. Når det gjelder feilmeldingene så er de på engelsk, uten at jeg har gjort noe spesielt for å få det. Dte som irriterer er at det (tilsynelatende) er feil på motorstyringen, men det kommer ingen som helst feilkode eller tekst. Plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mroek, Rart.. det har hendt at jeg ikke har fått opp noen feilmeldingstekst, men jeg har alltid fått opp tallkode. Faktisk mener jeg at jeg fikk opp tekst på flere feilkoder før jeg bytta til engelske språkfiler. Jeg mistenker at ikke alle feilmeldingene er oversatt..

jensemann23, det burde gå. Er mer skeptisk til seriell -> USB. Der er det ikke alt som fungerer slik det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@jensemann23: Ja, det er den jeg har. Det funlgte med to kabler, en til 20-pins og en til OBDII. I tillegg fulgte det også med en overgang fra OBDII til 20-pin.

Jeg får ingen tallkode, jeg får kun dette:

Single diagnosis DME / DDE     -    Status: ERROR  !                          

Module Info : DME / DDE
DME MS40
Siemens Hardware Nr. : 6577014002
Siemens Software Nr. : 6577015007
Generations Nr: 000010MS40
Continuing Nr. : 0051107
Production Date: 43/92
BMW Hardware Nr. : 1748006

DME40_FE.DXT

- Single diagnosis completed !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...