Jump to content

senkesett 325i e 30

bmwhans
 Share

Recommended Posts

har litt lyst på senkesett til e 30'n. bilen har originale fjører men er litt lav foran pga rieger fanger. holder det da med 40mm? vil man se forskjell? bør kanskje ha 60 bak og 40 foran.

vil ikke ha gamle slitne fjører. kan også vurdere dempere. ingen fantasipriser. 8)

vil man se forskjell ved å sette på 40 mm? man må ta i betraktning at de originale sikkert har sunket sammen litt..

seff ser man det;) de er nok litt stive første tiden ja men synker fort sammen litt å blir lavere. hadde 60 60 på min ble for lavt syns jeg så satt på 30/15 nå selv

for jeg satt på 40 mm på kadetten min og da så man ikke forskjell. men det kommer vel ann på bilen, og de fjørene på opeln er vel sikkert gamle også, de oriinale altså. i og med at jeg har rieger frontfanger som er lav i utgansgpunktet så holder det med 40 mm foran i alle fall. vil ikke at det skal subbe overalt!

du kan ihvertfall ikke ha mer senk bak enn forran! BMW er orginalt lavere bak, så det vil ikke bli noe pent. Men ett godt alternativ vil jeg tro er 30/15, eller 40/20 kanskje. Det er også forskjell på settene til 4 og 6 syl.

mener du da 40 foran og 20 bak? blir vel litt lite bak. når man skriver 60/40, vil dette si 60 foran?

60 foran blir i så fall litt lavt tror jeg. vil ikke at den skal subbe overalt!