Gå til innhold

Hvordan bytte et dashboard ?


Aleks
 Share

Anbefalte innlegg

jeg ska kjøpe meg nytt svart dashbord.. det jeg har er 2 farger på.. svart og grått.. liker ikkje d noe særlig.. noen som vet om dashbordet fra en bil uten air condition passer inn i en bil m aircondition?? er dette veldig mye jobb? noen som vet hvordan man demonterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lakkere det du allerede har?

Jeg hadde ett blått dashbord i en MB 190E jeg hadde engang, det lakkerte jeg i sort mens det stod montert i bilen. Bare maskerte rundt der det trengtes og noe avispapir på rutene.

Det ble ganske bra, og MYE mindre arbeid enn å bytte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil man ikkje se at det er lakkert da`? brukte du bare vanlig lakk på boks? hvordan finner man lakkoden da? bør vel være samme svartfarge som resten av dashen..:D

Det syns ikke på min at den var lakkert, og jeg er ikke noen lakkmester. Men er jo klart en fordel om du har lakkert litt med boks tidligere.

Jeg kjøpte den lakken jeg brukte på Bildelsenteret i Skien. Tror det var vinyl lakk. Den var mye enklere å få ordtlig enn vanlig lakk husker jeg.

Men hva slags bil er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil man ikkje se at det er lakkert da`? brukte du bare vanlig lakk på boks? hvordan finner man lakkoden da? bør vel være samme svartfarge som resten av dashen..:D

Det syns ikke på min at den var lakkert, og jeg er ikke noen lakkmester. Men er jo klart en fordel om du har lakkert litt med boks tidligere.

Jeg kjøpte den lakken jeg brukte på Bildelsenteret i Skien. Tror det var vinyl lakk. Den var mye enklere å få ordtlig enn vanlig lakk husker jeg.

Men hva slags bil er det snakk om?

Det er nok E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja d stemmer det er en e-36.... ka tenkte du på ? siden du ville vite kas bil d er...:D

Lurte bare på hvor ny den var egentlig. Ville vel tenkt meg godt om før jeg eksperimenterte med å lakkere dashen på en E46 :)

Men anbefaler deg å kjøpe vinyl lakk og evt prøve på ett lite område, før du evt bestemmer deg for å bytte dashbord. Vinylsprayen er ganske enkel å ha med å gjøre. Mye billigere er den også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hvis jeg lakker dashbordet. vil ikkje d flasse etter en stund. tenker da på at d blir jo påvirket av varme og kulde. og at solen steiker på d..

noen som har erfaringer m å lakkere dashbord`? på hvilken som helst bil liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...