Aleks Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 jeg ska kjøpe meg nytt svart dashbord.. det jeg har er 2 farger på.. svart og grått.. liker ikkje d noe særlig.. noen som vet om dashbordet fra en bil uten air condition passer inn i en bil m aircondition?? er dette veldig mye jobb? noen som vet hvordan man demonterer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted January 30, 2007 Author Share Posted January 30, 2007 noen som vet eller har en tegning over skruer og lignende? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toro Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Hva med å lakkere det du allerede har? Jeg hadde ett blått dashbord i en MB 190E jeg hadde engang, det lakkerte jeg i sort mens det stod montert i bilen. Bare maskerte rundt der det trengtes og noe avispapir på rutene. Det ble ganske bra, og MYE mindre arbeid enn å bytte det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted January 30, 2007 Author Share Posted January 30, 2007 vil man ikkje se at det er lakkert da`? brukte du bare vanlig lakk på boks? hvordan finner man lakkoden da? bør vel være samme svartfarge som resten av dashen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kvalaracing Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 http://www.realoem.com/bmw/ Ser vel sånn noenlunde hvor det er festet her. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toro Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 vil man ikkje se at det er lakkert da`? brukte du bare vanlig lakk på boks? hvordan finner man lakkoden da? bør vel være samme svartfarge som resten av dashen.. Det syns ikke på min at den var lakkert, og jeg er ikke noen lakkmester. Men er jo klart en fordel om du har lakkert litt med boks tidligere. Jeg kjøpte den lakken jeg brukte på Bildelsenteret i Skien. Tror det var vinyl lakk. Den var mye enklere å få ordtlig enn vanlig lakk husker jeg. Men hva slags bil er det snakk om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick B Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 vil man ikkje se at det er lakkert da`? brukte du bare vanlig lakk på boks? hvordan finner man lakkoden da? bør vel være samme svartfarge som resten av dashen.. Det syns ikke på min at den var lakkert, og jeg er ikke noen lakkmester. Men er jo klart en fordel om du har lakkert litt med boks tidligere. Jeg kjøpte den lakken jeg brukte på Bildelsenteret i Skien. Tror det var vinyl lakk. Den var mye enklere å få ordtlig enn vanlig lakk husker jeg. Men hva slags bil er det snakk om? Det er nok E36 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted January 31, 2007 Author Share Posted January 31, 2007 ja d stemmer det er en e-36.... ka tenkte du på ? siden du ville vite kas bil d er... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toro Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 ja d stemmer det er en e-36.... ka tenkte du på ? siden du ville vite kas bil d er... Lurte bare på hvor ny den var egentlig. Ville vel tenkt meg godt om før jeg eksperimenterte med å lakkere dashen på en E46 Men anbefaler deg å kjøpe vinyl lakk og evt prøve på ett lite område, før du evt bestemmer deg for å bytte dashbord. Vinylsprayen er ganske enkel å ha med å gjøre. Mye billigere er den også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted January 31, 2007 Author Share Posted January 31, 2007 ja d er sant.. takk for godt råd.. eg kan prøve på midtkonsllet først... d og er grått... se hvordan d går.. er sikkert et godt stykke arbeid å bytte dash kan eg tenke meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted February 9, 2007 Author Share Posted February 9, 2007 hvis jeg lakker dashbordet. vil ikkje d flasse etter en stund. tenker da på at d blir jo påvirket av varme og kulde. og at solen steiker på d.. noen som har erfaringer m å lakkere dashbord`? på hvilken som helst bil liksom.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts