Mons1 Skrevet Januar 30, 2007 Skrevet Januar 30, 2007 Viser til en annen tråd der jeg sliter med ødelagte Lambdasonder! Ei tilbakemelding er at det kan være falskluft. 1990mod 525i 24vent (B25/M50-S1) ECU 3.1 Jeg ønsker å utvide denne spørsmålstillingen for jeg har et annet merkelig "problem"; Hvis jeg kjører lenge og i motorveihastighet i ca.1time og hvis jeg stanser bilen og lar den gå på tomgang, så ligger tomgangsturtallet for høyt. Motoren ligger sånn ca. ved 1300rpm stabilt og gjør dette lenge for den reduseres ned til normale 7-800rpm. Det nytter ikke i kvele ned turtallet med clutch og brems, for når jeg trykker inn clutchen igjen så spretter turtallet opp igjen. Er dette tegn på falskluft?
viper Skrevet Januar 30, 2007 Skrevet Januar 30, 2007 kan være det ja, skru av luft-filteret ditt start opp motoren og tett igjen for luft slangen, får du det helt tett og motoren fortsatt går... da har du garantert falsk luft:) da er det bare å begynne å lete
morrist Skrevet Januar 30, 2007 Skrevet Januar 30, 2007 også et lite triks å spraye inn med startgass..ikke i filteret, men på kanalene/rørene etter filterne.. ruser den litt når du sprayer, så tyder det på falsk luft:)
esben86 Skrevet Januar 30, 2007 Skrevet Januar 30, 2007 har hatt akkurat samme problemet med min b25M50 å på min var det gass-spjeldsensoren. kostet 700med frakt fra gs mener jeg å huske. du kan prøve å ta ut kontakten på sensoren å sen om det blir noen som helst forskjell hvis ikke så er det den som er problemet;)
esben86 Skrevet Januar 30, 2007 Skrevet Januar 30, 2007 Viser til en annen tråd der jeg sliter med ødelagte Lambdasonder!Ei tilbakemelding er at det kan være falskluft. 1990mod 525i 24vent (B25/M50-S1) ECU 3.1 Jeg ønsker å utvide denne spørsmålstillingen for jeg har et annet merkelig "problem"; Hvis jeg kjører lenge og i motorveihastighet i ca.1time og hvis jeg stanser bilen og lar den gå på tomgang, så ligger tomgangsturtallet for høyt. Motoren ligger sånn ca. ved 1300rpm stabilt og gjør dette lenge for den reduseres ned til normale 7-800rpm. Det nytter ikke i kvele ned turtallet med clutch og brems, for når jeg trykker inn clutchen igjen så spretter turtallet opp igjen. Er dette tegn på falskluft? så jo faktisk nu at du e i frå narvik. e i frå kjøpsvik æ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå