Mons1

Medlem
  • Innholdsteller

    871
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mons1

  • Rang
    Oberst

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Narvik
  • Interesser:
    BMW, Data, Forsvar, Teknologi
  • Kjøretøy
    '13 520dAT xDrive 184hk

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg har 11/2002 med M47TU (150hk)
  2. Kom på en sak om det kanskje er forskjell på M47 og M47TU?
  3. Da har jeg vært alt for upresis. Glødepluggene er direkte tilkoblet en Gløde-kontroll-enhet. Denne kommer man normalt til fra undersiden av bilen. Jeg vet det fordi jeg har byttet en slik tidligere. Gløde-rele i artikkelen må være et rele som forsyner kretsen for strøm. Men jeg snakker om Glow-Control-Unit 🙂
  4. Spørsmålet er ikke om jeg skal gjøre det eller ikke, men om jeg kommer til å kan gjøre det når innsuget er av. Ellers må jeg under bilen for å gjøre det og det blir et problem for meg.
  5. Jeg må bytte glødeplugger og gløderele på min 320dAT E46. Jeg lurer på om noen vet om det er mulig å kunne skifte glødereleet når man har av innsuget, eller må man gjøre dette fra undersiden?
  6. Har en -02 BMW 320dAT med Navi Pro og Harman Kardon HiFi. I det siste har jeg opplevd noen strømproblemer. Noen ganger når jeg starter bilen, så tar det flere minutter før radioen kommer på. Og nå for 2 dager siden opplevde jeg at når jeg stoppet motoren og tok ut nøkkelen, så var radioen fortsatt på. Jeg måtter bare koble til lader for å hindre at batteriet ble tømt over natten, men neste dag var alt iorden igjen. Så jeg mistenker er rele eller noe slikt som har noe treghet i seg. Er det et rele som forsyner strøm til radio-forsterker? Hvor befinner den seg? Noen som har opplevd samme problem?
  7. Mons1

    Feil med luftfjærer bak (F11)

    Well, bilen ble solgt med Garantiforsikring fra Auto Concept: http://www.autoconcept.no Jeg kjøpte et ekstre år med "XtraGaranti Sølv", som dekker i følge spesifikasjonene: Hjuloppheng: Spiralfjær, torsjonsfjær og støtdemper. Det er jo tydelig at Luftfjærer ikke er nevnt, men jeg regnet med at dette bare dreide seg om standardformuleringer og at det gjøres en vurdering. Men svaret var at dette ikke dekkes i hht betingelsene. Så på en måte har de jo rett. På den andre side er det utrolig smålig. Det koster meg akkurat like mye som jeg betalte for garantien. Så er det slik at jeg for 1 uke siden fikk brev fra Auto Concept at garantien går ut om 1 mnd og tilbyr meg om å fornye med enda et år. Nå blir jeg å tenke meg nøye om det er verd å fornye avtalen. Det er helt utrolig at spiralfjær og støtdemper dekkes, men ikke en luftbelg som koster mye mindre
  8. Mons1

    Feil med luftfjærer bak (F11)

    Har fått bekreftet av luftbelg på førersiden er revnet. Tok kontakt med BMW og luftbelg er ikke omfattet av en tilbakekallings-program. Og det verste av alt er at Garantiforsikringen som dekker alt inkl fjærer og støtdempere IKKE dekker luftfjæringer. Dette må være det eneste som ikke regnes som slitedel, men som ikke dekkes. Ingen må påstå at luftfjæring er en slitedel, men det er ikke en støtdemper. Da ble jeg foreløbig 5000kr fattigere :-(
  9. Mons1

    Valg av diagnose-verktøy

    Takk for info! Både E46 og F11 har ODB2, så jeg trenger ikke den runde kontakten. Når det gjelder ELM327, så tror jeg ebay har flust av piratvarer av ymse kvalitet. Hvor kan jeg få kjøpt en som jeg kan være sikker på vil fungere? Jeg har ingen planer om koding. Jeg er kun interessert i å lese Feilkoder og evt Live-verdier. Det som skiller disse er muligheten å lese alle moduler slik som Automatkasse og Chassi. Det er ikke alle som klarer å lese dette. Hvis Carly eller Torque Pro gjør jobben, så satser jeg på det. Anbefales ISTA/D + ODB2/USB-kabel, ja da satser jeg på det RS
  10. Mons1

    Feil med luftfjærer bak (F11)

    Har sendt PM
  11. Mons1

    Feil med luftfjærer bak (F11)

    Har en svenskimportert bil, så jeg har en mavefølelse at BMW Norge ikke er så begeistret å tilby tjeneste for denne bilen uten at jeg må betale. BMW UK har en side for å sjekke Tilbakekallings-program for en spesifikk bil. Jeg kan ikke finne dette på BMW Norge. Finnes det noe slik her i landet å kunne sjekke opp?
  12. Da fikk man første feil på min 2013 BMW 520d xDrive. Har lagt merke til at bilen sig på ræva etter å ha stått i noen dager. Dette har blitt verre og verre og nå dett ræva ned umiddelbart. Fikk også Chassi-melding på kjørekomputeren. Det virker som om førersiden faller raskere enn andre side, men begge sider faller. Dette må vel tyde på et felles problem eller hvis belgen på den ene siden er lekk, vil det medføre at også andre side faller? Har heldigvis kjøpt utvidet garanti pga bilen er svenskimportert. Spørsmålet er: Er det belgen eller kan det være kompressoren? Noen som har hatt samme problem på en F11?
  13. Mons1

    Valg av diagnose-verktøy

    Tror ikke signaturen er lenger tilgjengelig 🙂
  14. Mons1

    Valg av diagnose-verktøy

    Jeg er på flyttefot og vil ikke lenger få tilgang til WoW og Bosch ESI-2 Trenger derfor noe å les av feilkoder på E46 og F10/F11. Hvilken BT-dongle anbefales for bruk av mobil/nettbrett? Ser at Biltema har noe. Funker det? Ellers noe som anbefales og som ikke koster en månedslønn?
  15. Mons1

    Motorolje til N47 (F11) 184hk xDrive

    Så du har ingen problemer med å putte på Europris Total-olje til 80kr literen eller Biltema sin olje til 100kr literen?