Gå til innhold

Ujevn tomgang på 320 - 91 mod


donborris
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer! :)

siterer litt tidligere innslag..

"vil foreslå å bore et lite drenerings/lufte hull dersom problemet oppstår igjenn og igjenn, og det ikke nytter å få lykta helt tett med fugemasse o.l.. Har goe erfaringer med det.. Blir det da fukt i ..."

når det gjelder tomgangen foreslår jeg (som også står tidligere i forumet..) også å spraye litt startgass på kanalene/slangene som går fra luftfilteret og inn i motoren, for å se om den suger falsk luft.. hadde litt problemer med dette på x'en min (e34..) og den var helt vill på tomgang! rusa og hoppet på turtallet..

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tomgangen jager litt med en gang du starter bilen, er dette "normalt". Det er bare den elektriske choken som leker litt med turtallet. Dette skal forsvinne etter du har kjørt litt. Og når det gjelder dugg på lyktene. Så kan du ta dem av, legge dem innpå et varmt rom og la de tørke helt. Så kan du fuge over diverse sprekker ol :) så lenge det ikke er sprekker i glasset da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

ICV(Idle Control Valve) ligger i helvette!

Den ligger under innsugsmanifoilen og jeg regner med at din E36 er enda trangere i motorommet enn min E34.

Du kommer kun til den med å fjerne LMM, Dynamoen og alt annet som ligger i veien. Det er heller ikke enkelt å komme til ICV fra undersiden.

Tommelfingerregelen er å skru løs pluggen til Lambda når motoren står og jager. Stabiliserer turtallet seg, så dra på verksted og få tatt skikkelig diagnose. Mest sannsynlig at Lambda er gåen. Pluggen ser du under bilen. Lambda står på Katta! Følg kabelen!

Hvor ligger tomgansventilen på e36?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...