Gå til innhold

E36 325 problemer og feil, erfaringer


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Ikke mange månedene siden jeg kjøpte e36 325IA'n min men er stor fornøyd.

Men mange av de jeg snakker med og kjenner forteller om mange store svakheter med bmw og sekser motorn.

Mest gjenntatt er vel att motor toppen sprekker, reg reim ryker ( å motorn går til h*****), at den går varm å koker på tomgang, at automat kassa er dårlig og at den er treig til å starte.

Har aldri vært ut for disse feilene selv og min starter nesten før du vrir tenningslåsen.

Noen av dere som har erfaringer om feil og problemer med 325 dere vil dele med fersk bmw eier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m50 motorn er vel solid nok den sålenge den blir behandla bra.

regelmessige oljeskift og ikke kjøre på høyt turtall på kald motor (gire på 2500 o/min første 15 - 20min)

og sålenge viskosekobling, vannpumpe, termostat og kjøleveske er iorden så er vel ikke koking noe problem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 91 325i i 1 år. det er ikke register reim, men kjede, så det er ingen problem.

Automat kassa kan du jo bytte olje på, kanskje den har svetta vekk litt olje??

bytt olje på motoren ofte vær 5000km byttet jeg, 5W40 eller 10W40 av merke med god kvalitet, (penzoil, castrlol)

Sjekk også tennpluggene dine, selv om de er vanskelig og komme til, jeg kjørte med slitte plugger og anoden på den ene pluggen knakk og datt ned i toppen min og ødela en ventil :(

Bensin filter blir skjeldent byttet på de motorene, grunnen er at det er dritt å komme til, men jobben er lett. Bensin filteret sitter unner innsuget et sted.

Jager bilen tin på tomgang, dvs. opp og ned hele tiden, da må du bytte lambdasonden, det er vanlig feil og koster ikke en dritt, ca 1000 spenn.

ellers er det bære kuler forran som burde byttes i ny og ne,

Og orginale fjærer bak pleier å knekke, sjekk dette...

det står også en del info på www.autopower.se det er der jeg fant setene mine også.

Ellers er bilen grom, har du ikke skinn seter så kjøp i sverige å bytt selv, se på denne linken: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... stoffskinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere skriver at motoren har reg. kjede, så dette ikke er noe å bekymre seg for. VEL, jeg hadde også reg. kjede på min 320 med M52 motor fra 97 som ikke hadde gått mer enn 140k. Kjedet tok kvelden, noe som resulterte i at jeg måtte kjøpe ny motor. Hvis ulyder oppstår i kjedet, og det må skiftes, blir dette veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

vanligste feil på alle e36 er at dørtrekken løsner, å om det er elekstriske ruter så knekker av å til klipsene. har selv en 92 325ia nå, men plages med litt småfeil me tankå tankmåler. fan å:\ men ellers er det brae biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja va eitt sånt klips om gikk sundt fer ei uke sia nu, eitt stag på vindus heisen som bøyd sæ pga det så nu må æ ha ny vindus heis :?

ellers e takluka defekt fer tia, tru eine løftern som har gått sund, check controln på bordkomputern verske itj, står bærre at dein e innaktiv åsså e nokk lamda sonden gåen. ellers e d kjæmpe bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ble påkjørt forrige uke :(

Blir vel en verdi takst etter påske, håper ikke den blir så lav at de kondemnerer bilen :(

fikk en del skader, kom en gammel mercedes i 50km\h å tok venstre bakhjørne, bulket inn reservehjulsbrønnen, bakluka går ikke skikkeli igjen for d har blitt litt skeivt å eksosanlegget er litt som ett trekkspill. men virker som at hjulopphenget har berget, kjørte den hjemm etter at d sjedde å sett bort fra litt skraping fra eksosen virket den som før å kjøre.noen som har hvert i samme situasjon me tanke på skade-verditakst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...