jensemann23 Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 Jeg tok og klipset av luftfilteret med motoren igang, og dyttet på spjeldet med et skrujern. Da jeg dyttet det helt inn stoppet nesten motoren. Turtallet varierte med hvor langt jeg dyttet det inn. Kan jeg da konkludere med at LMM-en min er i orden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 Har du prøvet å ta av kontakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2007 ja, da mister den turtall. Prøvde å kjøre uten pluggen, og da ble potta bak sinnsykt varm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 hvis luftmengdemåleren er ødelagt så går ikke bilen reint i det hele tatt. den fusker hele tiden på lavt turtall men du får dratt den på gira på vanlig måte.. om din er ødelagt vet jeg ikke.. har aldri prøvd å ta av filteret og dytte på spjeldet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 Jeg tolker det dit at din LMM er av mekanisk type med spjell! Da kan du ike dytte på spjellet siden blandingen blir helt riv ruske galt så lenge gasspjeldet ikke åpnes likt. Hva er egentlig problemet? Blanding? CO? Fjusking? RS Jeg tok og klipset av luftfilteret med motoren igang, og dyttet på spjeldet med et skrujern. Da jeg dyttet det helt inn stoppet nesten motoren. Turtallet varierte med hvor langt jeg dyttet det inn. Kan jeg da konkludere med at LMM-en min er i orden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2007 Mons1: Det stemmer. Jeg dyttet bare på det for å se om det var respons. Problemet er ujevn tomgang og høyt forbruk (1 liter på langkjøring). Har byttet Lambda(biltema) nettopp, og problemet vedvarer..Har også sjekket for falskluft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 virker som at luftmengdemålreren er dårlig.. drar den dårlig på lavt turtall også? min fuska og stod i ved normal kjøring men fikk dratt på på høyt turtall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Januar 31, 2007 Share Skrevet Januar 31, 2007 Mons1: Det stemmer. Jeg dyttet bare på det for å se om det var respons. Problemet er ujevn tomgang og høyt forbruk (1 liter på langkjøring). Har byttet Lambda(biltema) nettopp, og problemet vedvarer..Har også sjekket for falskluft. Å kjøpe ting på Biltema er å be om plunder, er en grunn til at de er rimlige. Kvalitet koster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2007 ja, var klar over det. Men tok en sjanse på den lambdasonden. Men bilen hadde de samme problemene før og etter skifte av sonde, så da var det jo ikke det som var feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå