Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min koker.

Kommer ikke varmluft inn i cupèn.

Lurer på om vannpumpa er gåen men hører ikke noe ulyd, noen tips hvordan jeg kan sjekke dette?

Andre tips mottas også med takk :D

Edit: Bilen er en 318i 84model motor m10b18

Skrevet

ivertfall på m20 motor så vist vannpumpa er gåen hører man en forferdelig dunkelyd samt at kjøleveska forsvinner rimelig raskt, men veit ikke åssen det er på din..

Skrevet

Eg hadde akkurat samme problem for en stund siden. Bilen blei fort varm og det kom ingen varme inn i kupèen. Eg bytta termostat og, men det hjalp ikkje. Men eg fikk lufta systemet skikkelig og no funker det som det skal

Skrevet

hvis vannpumpa er gåen vil du vel se d og på temp måleren vil jeg tro.. vil nok lage litt lyd og. prøv å før hjulet på pumpa rundt og se om den nykker etc.. er problemet kommet helt plutselig?

Skrevet

Termostaten begrenser ikke varmegjennomløpet i registeret, det er det varmeeapparatkrana som gjør.

Termostaten åpner for sirkulasjon via radiatoren og det er det.

Dersom du ikke har vannsirkulasjon i motoren vil den koke ganske fort og du vil ikke få varme i kupeen.

Dersom det er luft i anlegget kan dette stanse sirkulasjonen.

Dersom flere av skovlehjulene er røket kan du ha defekt vannpumpe uten ulyder.

Skrevet
ta ut termostaten og kjør uten se om du har sirkulasjon da. og varme får du det da er d termostaten din. vist ikke pumpa

Termostaten sitter på nedre slange til radiatoren med 3 uttak så den er ikke enkel og kjøre uten.

Kjenn på slangene før og etter termostaten, er det varmt på begge sider opner den. Er det ok. Så

Ta av radiatorlokket gi gass.(før den er varm.) da kan du se om vannet sirkulerer. Du må vente til termostaten har åpnet.

Edit: Er Viftereima på plass?

Skrevet
Ta av radiatorlokket gi gass.(før den er varm.) da kan du se om vannet sirkulerer. Du må vente til termostaten har åpnet.

åpner ikke termostaten, på 90 grader?

Edit: Er Viftereima på plass?

Ja

Skrevet

Det var klønete skrevet. Det jeg mente var og ta av radiatorlokket før den blir varm og la den gå til termostaten åpner. Den jeg har er på 80 gr. Tar du lokket av når den koker står det opp en fontene.

Skrevet

Nå har jeg prøvd litt forskjellige ting:

- Skiftet vannpumpe

- Skiftet Termostat

- Målt kjølevannet, så topp-pakningen var ikke gåen

Men fremdeles koker den.

Noen andre tips, tenkte jeg skulle prøve å bytte reima som går på vannpumpa, og rense radiatoren. Hvis noen har noen tips, vennligst si ifra.

PS: Noen som vet hvor jeg kan laste ned bok om m10b18? (manual)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...